Στην Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών τα πρώτα ηλεκτρονικά διόδια

on .

DIODIA EGNATIAS

• Στην Εθνική Οδό Αθηνών – Πατρών θα λειτουργήσουν τα πρώτα ηλεκτρονικά διόδια, καθώς η Ολυμπία Οδός που διαχειρίζεται τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο πήρε την άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Το νέο σύστημα, που αναμένεται να τεθεί στα μέσα του 2020, στόχο έχει να καταγράφει την πραγματική χιλιομετρική χρέωση στους οδηγούς, γεγονός που θα επηρεάσει και τα ταξίδια των Ηπειρωτών προς την πρωτεύουσα.
Μέσω της εγκατάστασης «ηλεκτρονικών πυλών» σε όλους τους κόμβους μέχρι το Ρίο, οι οποίοι θα αναγνωρίζουν τον πομποδέκτη της εταιρείας, θα αφαιρείται από τη χρέωση των διοδίων το ποσό που αντιστοιχεί στο κομμάτι που ο οδηγός δεν έχει διανύσει.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή» σύμφωνα με την απόφαση, το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών» οι οποίες θα «διαβάζουν» τον πομποδέκτη O-pass της Ολυμπίας Οδού. Ως κατασκευή, οι «πύλες» είναι ένα μεταλλικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει κεραία τεχνολογίας DSRC για την «ανάγνωση» των πομποδεκτών σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα, περιλαμβάνει και δύο ειδών κάμερες: κάμερα καταγραφής της πινακίδας οχήματος, για ταυτοποίηση του οχήματος σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχή πίστωσης (π.χ. λόγω μη τοποθέτησης / μη ορθής τοποθέτησης πομποδέκτη), και κάμερα βίντεο, ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.
Με τον τρόπο αυτό η Ολυμπία Οδός ελπίζει ότι θα μπορεί να «πιάσει» τα οχήματα των οποίων οι πινακίδες είναι πολύ φθαρμένες ή (παράνομα) καλυμμένες από κάποιο υλικό (λ.χ. φιμέ πλεξιγκλάς), που τις καθιστά μη αναγνώσιμες.
Η τοποθέτηση των «πυλών» θα γίνει σε 13 από τους 29 ανισόπεδους κόμβους ή ημικόμβους του οδικού άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας: Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγίων Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και Δρεπάνου. Από τους 13 κόμβους, στους 9 υπάρχουν ήδη πλευρικά διόδια ενώ στους τέσσερις που δεν υπάρχουν (Μεγάρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου και Σελιανίτικων) θα δημιουργηθεί η απαραίτητη ηλεκτρομηχανολογική υποδομή.