«Φρένο» οριστικά από το ΣτΕ στην απαξίωση των Θρησκευτικών!

on .

THRHSKEYTIKA BIBLIO DHMOTIKO

• «Φρένο» οριστικά έβαλε χθες το ΣτΕ στη μεθόδευση της προηγούμενης Κυβέρνησης και του πρ. Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου που στόχο είχε να αλλοιώσει πλήρως τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο, αντί να επιδιώκει την ανάπτυξη ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης στους μαθητές, είχε μετατραπεί σε ένα απλό μάθημα θρησκειολογίας, διδάσκοντας… Βούδα και Κομφούκιο!
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε πως οι αποφάσεις του κ. Γαβρόγλου με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Πρώτα η Ορθοδοξία!
Ειδικότερα, σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ακόμη, ότι οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».

Τι αναφέρει το ΣτΕ
Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, τα επίδικα προγράμματα σπουδών, σύμφωνα με το ΣτΕ, όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή.
Αντιθέτως, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό - Γυμνάσιο), είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (Δημοτικό - Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο).

Αντίδραση Γαβρόγλου…
«Πίσω ολοταχώς – πολύ, όμως, πίσω», σχολίασε ο πρ. υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με αφορμή τη χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
«Η απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών είναι αναμφισβήτητα μια ιστορική απόφαση. Καταργεί ολόκληρη την επιστημονική, παιδαγωγική και θεολογική εξέλιξη του μαθήματος μετά το 1974. Καταργεί τη συνειδητή προσπάθεια χιλιάδων Θεολόγων να κατακτήσουν στη συνείδηση των συναδέλφων τους αλλά και των μαθητών όπως και στην καθημερινή παιδαγωγική πράξη την πραγματική επιστημονική και παιδαγωγική ισοτιμία του μαθήματος των Θρησκευτικών με τα άλλα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος», σημειώνει ο κ. Γαβρόγλου.