Μπαίνει στο ΕΣΠΑ με 27,3 εκατ. ευρώ ο Μεγάλος Δακτύλιος Ιωαννίνων!

on .

DAKTYLIOS KOMBOS BOGIANOY

Τέλος μπαίνει οριστικά στις περιπέτειες που γνώρισε ο λεγόμενος Μεγάλος Δακτύλιος των Ιωαννίνων, ένα έργο το οποίο, όταν κατασκευαστεί, αναμένεται να δώσει κυκλοφοριακή «ανάσα» σε ολόκληρο το κάτω τμήμα της πόλης!
Η κατασκευή του Δακτυλίου, τον οποίο προώθησε με πολύ πείσμα η προηγούμενη Δημοτική Αρχή του Θωμά Μπέγκα, εντάχθηκε με απόφαση του Αλέκου Καχριμάνη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος 2014 – 20». Η συνολική του

δαπάνη ανέρχεται στα 27,3 εκατ. ευρώ.

Έργο 27,3 εκατ. ευρώ
Με την οδική σύνδεση του κόμβου της λεωφόρου Βογιάνου με τον κόμβο του Πανηπειρωτικού Σταδίου στην Ανατολή θα ολοκληρωθεί ο Μεγάλος Δακτύλιος της πόλης. Η σχετική απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ υπογράφτηκε χθες από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και η συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 27.336.070,75 ευρώ. Φορέας Υλοποίησης είναι ο Δήμος Ιωαννιτών. Ως ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 23/09/2019 και λήξης η 29/12/2023.
Το οδικό δίκτυο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Έχει συνολικό μήκος 4.36 χλμ. περίπου. Στο οδικό δίκτυο, εκτός της αρτηρίας, περιλαμβάνονται παράπλευροι και κάθετοι οδοί, καθώς και επτά (7) ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών.

Τα δύο τμήματα
Το πρώτο τμήμα του Μεγάλου Δακτυλίου αφορά από το σημείο έναρξης του έργου και μέχρι τη διέλευση της Λεωφόρου Ιωνίας (συνέχεια της Λεωφόρου Γεννηματά), όπου προβλέπεται η κύρια αρτηρία και οι παράπλευροι οδοί, για την ασφαλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των παρακείμενων οικισμών και δραστηριοτήτων. Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζονται τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι.
Για το τελευταίο τμήμα της οδού μετά το κόμβο (ΚΚ7) η αρτηρία κινείται μεταξύ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής και του εκτός σχεδίου τμήματός της. Σ’ αυτό δεν προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρων οδών, ενώ η περιπατητική και ποδηλατική διαδρομή διατάσσεται ισόπεδα με την αρτηρία. Στην δεξιά πλευρά της κατασκευάζεται Τοίχος Οπλισμένης Γης. Στο τέλος αυτού του τμήματος και στην συμβολή της αρτηρίας με την οδό Ιωαννίνων διαμορφώνεται ισόπεδος κυκλικός κόμβος, ο οποίος εξυπηρετεί και την σύνδεση με το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Στο ανατολικό άκρο του κόμβου και από τις δύο πλευρές της αρτηρίας διαμορφώνονται επιφάνειες που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για στάθμευση ποδηλάτων, και ανάπαυση πεζών.
Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της οδού, επί της κεντρικής νησίδας, των παράπλευρων νησίδων και στους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους προβλέπεται φύτευση σύμφωνα με την οριστική μελέτη, αλλά και διατάξεις αποστράγγισης. Επίσης θα εκτελεστούν εργασίες μεταφοράς δικτύων ΔΕΔΔΗΕ. Τέλος κατά μήκος της οδού προβλέπεται η εγκατάσταση οδικού ηλεκτροφωτισμού με Σύστημα Τηλεδιαχείρισης Φωτισμού.

Ο Δήμος Ιωαννιτών
Ανακοίνωση με αφορμή την ένταξη του Μεγάλου Δακτυλίου στο ΕΣΠΑ εξέδωσε χθες η νέα Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων στην οποία εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, «οι υπηρεσίες του Δήμου αποδεικνύουν πως έχουν και την αρτιότητα και την δυνατότητα να σχεδιάσουν και να ωριμάσουν μεγάλα έργα. Στο εξής θα κληθούν να τα υλοποιήσουν κιόλας. Δέσμευση της σημερινής Δημοτικής Αρχής είναι ότι θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς όλες τις διαδικασίες για την δημοπράτηση και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό περιθώριο».

Η παράταξη Μπέγκα
Ανακοίνωση για την ένταξη του Μεγάλου Δακτυλίου στο ΕΣΠΑ εξέδωσε χθες και η παράταξη «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα» του Θωμά Μπέγκα επί θητείας της οποίας σχεδιάστηκε, μελετήθηκε και υποβλήθηκε προς χρηματοδότηση το έργο, χαιρετίζοντας την απόφαση της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Ηπείρου
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «πρόκειται για το επιστέγασμα μιας επίπονης προσπάθειας, για την υλοποίηση ενός σπουδαίου έργου υποδομής και ανάπτυξης, το οποίο συνάντησε αλλά ξεπέρασε μεγάλες δυσκολίες. Τα μεγάλα και οραματικά έργα θέλουν ένα εύλογο χρόνο ωρίμανσης. Χάρη στις ενέργειες όμως τις Δημοτικής μας Αρχής ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα και είμαστε την ευχάριστη θέση να ελπίζουμε ότι θα γίνει πράξη ένα από τα πιο σημαντικά και αναπτυξιακά έργα που θα υλοποιήσει ο Δήμος Ιωαννιτών. Από εδώ και πέρα είναι ευθύνη της νέας Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στο τελικό στάδιο διασφάλισης υλοποίησης του έργου».

Πέρασε «περιπέτειες»!
Ο λεγόμενος Μεγάλος Δακτύλιος ξεκίνησε επί δημαρχίας Θ. Μπέγκα, όμως πριν φτάσει στη σημερινή αίσια κατάληξη που οδηγεί στην υλοποίησή του, πέρασε διάφορες… περιπέτειες. Αρχικά παραλίγο να οδηγήσει τον Δήμο σε σύγκρουση με την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία αντί του Δακτυλίου προέκρινε την κατασκευή της Λεωφόρου Νιάρχου. Τελικά, και τα δύο έργα εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ και βαίνουν προς υλοποίηση. Έπειτα, ο Δακτύλιος «σκόνταψε» στο υπουργείο Πολιτισμού που ακύρωσε την περιβαλλοντική του μελέτη, αλλά και σε προσφυγές κατοίκων της Κενάν Μεσσαρέ. Τελικά η νέα περιβαλλοντική αδειοδότησή του ήρθε τον περασμένο Μάιο από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας και στη συνέχεια υποβλήθηκε η πρότασης χρηματοδότησης του έργου στο ΕΣΠΑ.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ