Ισοκατανομή μαθητών τέλος στα τμήματα των ΕΠΑ.Λ!

on .

EPAL MATHTES YPOLOGISTES

• «Φρένο» στην ισοκατανομή σπουδαστών στα τμήματα των ΕΠΑΛ βάζει το υπουργείο Παιδείας, μέσω του κανονισμού λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων που εδώ και μερικές ημέρες βρίσκεται σε διαβούλευση, κάτι που προκαλεί αντιδράσεις και σε τοπικό επίπεδο.

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων σε χθεσινή της ανακοίνωση (την υπογράφουν ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Στέφανος Μιχάλης και ο Γραμματέας Κώστας Γκανιάτσας), κατηγορεί το υπουργείο ότι… γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τα ΕΠΑ.Λ και τους μαθητές τους χωρίζοντας τα τμήματα όπως του αρέσει!

Χωρισμός τμημάτων
«Δυστυχώς το υπουργείο προσπαθεί να περάσει εντέχνως μέσα από τον νέο κανονισμό τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού και κατά συνέπεια την μείωση του αριθμού των μελλοντικών διορισμών», τονίζει χαρακτηριστικά η ΕΛΜΕ.
Αφορμή για την ανακοίνωσή της άρθρο του κανονισμού λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων, το οποίο ορίζει ότι αν ένα τμήμα έχει μέχρι 37 μαθητές, τότε γίνονται δύο τμήματα, ένα με 12 μαθητές (οπότε απαιτείται ένας καθηγητής στο εργαστήριο) και ένα με τους υπόλοιπους μαθητές (οπότε απαιτούνται δύο καθηγητές στο εργαστήριο). Αν δε οι μαθητές είναι από 38 έως 50, τότε χωρίζονται σε δύο ισάριθμα τμήματα.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ με το νέο σύστημα σταματά η ισοκατανομή στα τμήματα των ΕΠΑΛ που ήταν η πλέον παιδαγωγική και λογικά ορθή διαδικασία. Αντί η κατανομή να γίνει στη μέση, δηλαδή, 19 και 18 μαθητές αντίστοιχα που πάει να πει ότι θα χρειαστούν δύο εκπαιδευτικοί για κάθε τμήμα (τέσσερις συνολικά) καθώς ο κανονισμός λειτουργίας των εργαστηρίων προβλέπει έναν καθηγητή για κάθε 12 μαθητές σε εργαστηριακά μαθήματα, με την προτεινόμενη ρύθμιση απαιτούνται τρεις καθηγητές (ένας για το τμήμα των 12 ατόμων και δύο για αυτό των 25).

Προβληματική εκπαίδευση
Το παραπάνω μέτρο θα ισχύει όταν ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος ή ίσος του 37. Στην περίπτωση που οι μαθητές είναι από 38 ως 50, τότε χωρίζονται σε δύο ισάριθμα τμήματα. Δηλαδή 25 μαθητές ανά εργαστήριο που πρέπει να εκπαιδευτούν όλοι πάνω στα εργαλεία και στα αντικείμενα της ειδικότητάς τους.
«Το Υπουργείο δεν καταλαβαίνει ότι η εκπαίδευση 25 μαθητών σε εργαστηριακούς χώρους, που υπάρχουν εργαλεία και μηχανές, δεν είναι μόνο προβληματική αλλά εγκυμονεί και μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας. Δεν καταλαβαίνει ή δεν θέλει να καταλάβει ότι τα εργαστήρια είναι εξοπλισμένα με 25 σταθμούς εργασίας. Δεν θέλει να καταλάβει ότι όλο αυτό που προσπαθεί να περάσει θα έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πως οι επιλογές αυτές θα αποβούν σε βάρος των μαθητών», επισημαίνει η ΕΛΜΕ.
Στην δεύτερη λοιπόν περίπτωση, όπως αναφέρει, αν δημιουργούνταν ένα τμήμα των 12, οι εναπομείναντες μαθητές θα έπρεπε να ξαναχωριστούν σε άλλα δύο τμήματα, μιας και ο αριθμός τους θα ξεπερνούσε τον μέγιστο αριθμό ανά τμήμα. Έτσι θα δημιουργούνταν τρία τμήματα αντί των δυο που θα προκύψουν με την ισοκατανομή.

Αντιπαιδαγωγικό μέτρο
Καταλήγοντας, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων τονίζει πως «ένα ακόμη αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο έρχεται να προστεθεί στην λίστα των μέτρων που έχει πάρει το υπουργείο για τα ΕΠΑ.Λ. όπως ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργία τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων, οι συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, ο χαρακτηρισμός μαθητών ως «μη παρακολουθούντες» στο τέλος του Α΄ τετραμήνου, οι αλλαγές σε ωρολόγια προγράμματα κτλ.».
Ζητάει λοιπόν άμεσα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη και ο μέγιστος αριθμός μαθητών να μην ξεπερνάει τους 20 ανά τμήμα, τους 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού και τους 10 στα εργαστήρια.