Το αδιαχώρητο Πάσχα και Πρωτομαγιά αλλά πεσμένος ο τζίρος στην αγορά

on .

KARABAKI KOSMOS

• Μέχρι την Κυριακή του Θωμά θα έχουν επιστρέψει οι ταξιδιώτες του Πάσχα στη βάση τους, καθώς φέτος πολλοί συνδύασαν την αργία της Πρωτομαγιάς για να επεκτείνουν την παραμονή τους στις ιδιαίτερες πατρίδες τους. Ζαγόροχώρια, Μέτσοβο, Τζουμέρκα για μια ακόμη χρονιά είχαν την… τιμητική τους, ενώ αρκετοί επισκέπτες από άλλες περιοχές της χώρας επέλεξαν την πόλη των Ιωαννίνων, η οποία πλέον σταθερά συγκαταλέγεται στους κορυφαίους προορισμούς της χώρας. Παραλίμνιος και Νησάκι αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες, με αποτέλεσμα εκεί να γίνεται το αδιαχώρητο!
Η κίνηση βέβαια - εκτός από την πόλη των Ιωαννίνων - περιορίστηκε κυρίως στα «δημοφιλή» χωριά της Ηπείρου, καθώς η γενικότερη αίσθηση των ντόπιων ήταν ότι φέτος επικρατούσε μια… ασυνήθιστη ηρεμία, αν και προεκλογική περίοδος. Λιγότεροι απόδημοι πήραν την απόφαση να γιορτάσουν τις ημέρες του Πάσχα στον τόπο καταγωγής τους, καθώς θα ήταν πολύ δύσκολο να καταφέρουν να έρθουν και πάλι μετά από τρεις εβδομάδες, λόγω εκλογών.

Ικανοποίηση στο Ζαγόρι
Στα Ζαγοροχώρια το Πάσχα και η Πρωτομαγιά, όπως ενημερώνουν οι τοπικοί φορείς, κύλησαν με πολύ καλές πληρότητες στα καταλύματα και πλήθος ημερησίων επισκεπτών.
Η τουριστική κίνηση ήταν αισθητά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή και μαζί με τους Έλληνες επισκέπτες υπήρχαν και πολλοί ξένοι, από Ισραήλ, Ιταλία και Γαλλία.
Παρόλο που ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος τις περισσότερες ημέρες των εορτών, από το Σάββατο του Λαζάρου άρχισε η κίνηση και κορυφώθηκε από την Μεγάλη Παρασκευή μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, ενώ δεν έλειψαν και οι νέες αφίξεις για την Πρωτομαγιά μαζί με πολλούς ημερήσιους επισκέπτες οι οποίοι χάρηκαν τις ομορφιές του Ζαγορίου, γέμισαν τα περισσότερα χωριά και τα καταστήματα εστίασης.

Κρατήσεις μέχρι του Θωμά
Όπως αναφέρει η Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Επιχειρήσεων Ζαγορίου Ελένη Παγκρατίου «μέχρι και την Κυριακή του Θωμά, υπάρχουν αρκετές κρατήσεις στα ξενοδοχεία και ξενώνες της περιοχής, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μέχρι και τον Αύγουστο καταγράφονται ήδη πολλές προκρατήσεις, κυρίως από ξένους, ενισχύοντας την αύξηση της επισκεψιμότητας στο Ζαγόρι τα τελευταία χρόνια».
Ικανοποιημένος από την τουριστική κίνηση των ημερών και γενικότερα για την αυξημένη επισκεψιμότητα δηλώνει και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Ζαγορίου και δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Βλάχος, επισημαίνοντας: «Ο Δήμος εκτός από τη μέριμνα για τις υποδομές, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του κλάδου προσπαθεί να στηρίξει και να προβάλλει με κάθε μέσο το τουριστικό προϊόν του Ζαγορίου και να συνδέσει τον τουρισμό με τα τοπικά προϊόντα».

Μουδιασμένη η αγορά…
Την δική της… Άνοιξη περιμένει αυτές τις μέρες και η αγορά, καθώς αν και υπήρχε κίνηση τις ημέρες του Πάσχα, αυτή δεν μεταφράστηκε σε αύξηση τζίρου. Κι αυτό γιατί, όπως έλεγαν οι καταστηματάρχες, πρώτον το διαθέσιμο εισόδημα ήταν περιορισμένο και δεύτερον οι περισσότεροι περίμεναν τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν χθες και θα διαρκέσουν μέχρι τις 15 Μαΐου. Μάλιστα την ερχόμενη Κυριακή, 5 Μαΐου όσα καταστήματα επιθυμούν μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά. Το βλέμμα λοιπόν των εμπόρων είναι στραμμένο στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ελπίζοντας ότι το επόμενο διάστημα η αγορά θα δει καλύτερες μέρες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής κατά την διάρκεια του Πάσχα σημειώθηκε μείωση του τζίρου κατά 4% - 6%, σε σχέση με πέρυσι.
Ο Πρόεδρός του Βασίλης Κορκίδης σημείωσε ότι «η πτωτική πορεία του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, επανεμφανίστηκε στην αρχή του έτους και συνεχίζεται για τέταρτο συνεχόμενο μήνα». Η πασχαλινή αγορά, ως γνωστόν, είναι περιορισμένη σε χρόνο και χρήμα, αλλά και μικρή σε διάρκεια, αφού δεν ξεπερνά την εβδομάδα και ο τζίρος, συνολικά, δεν υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Χρήσιμες συμβουλές
Πάντως το διάστημα των εκπτώσεων, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να πραγματοποιήσουν οι καταναλωτές τις αγορές τους, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλότερες τιμές, προς όφελος του προϋπολογισμού τους, σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές.
Όπως επισημαίνει είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι καταναλωτές, ότι κατά την περίοδο των εκπτώσεων:
- Θα πρέπει να αναγράφεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκρισή τους να είναι απλή και σαφής.
- Επιτρέπεται, συμπληρωματικά, και η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης.
- Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.
- Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης, ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.