Η επέκταση Ιόνιας προς Κακαβιά «πακέτο» με άλλα μεγάλα οδικά έργα!

on .

IONIA DROMOS GEFYRA

• H επέκταση της Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά, έργο σημαντικό για όλη την Ήπειρο, θα συνεχίσει να απασχολεί τους τοπικούς φορείς και την κοινωνία, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια και ώσπου να μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Θετικό γεγονός για μία τέτοια προοπτική είναι το ότι ο σχεδιασμός για οδικά έργα δεν έχει σταματήσει, παρά το γεγονός ότι ολοκληρώθηκαν ουσιαστικά οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όπως η Ολυμπία Οδός, ενώ προχωρούν άλλοι όπως ο Ε65.
Εξάλλου, η Ιόνια Οδός είναι γεγονός ότι παραμένει «τυφλή» όσον αφορά στο βόρειο τμήμα της, ενώ η Ήπειρος διεκδικεί και την σύνδεση του άξονα με την Πρέβεζα που θα δώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές στα παράλιά της.

Νέα γενιά έργων
Όπως προαναγγέλλει σε χθεσινό ρεπορτάζ του το «ypodomes.com», νέες γενιές έργων έρχονται, προκειμένου το… οδικό σύνδρομο του σύγχρονου Έλληνα να μείνει ικανοποιημένο, αλλά και για να καλυφθούν σημαντικές ανάγκες σε περιοχές της χώρας, που σήμερα δεν έχουν καλή οδική κάλυψη και στερούνται των οδικών υποδομών που έχουν ή πρόκειται να αποκτήσουν άλλες περιοχές της χώρας. Η ιστοσελίδα παρουσιάζει μάλιστα τα έξι πιο φιλόδοξα πλάνα για τα οδικά έργα που θα μας συντροφεύσουν, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Η επέκταση της Ιόνιας
Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται και η επέκταση της Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά, έργο με προϋπολογισμό της τάξης των 280 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, είναι «σημαντικός δρόμος που καταλήγει στα σύνορα με Αλβανία και ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της Ηπείρου. Θα μπει στην επέκταση της Ιόνιας Οδού; Θα γίνει ως δημόσιο έργο; Θα γίνει η ντρίμπλα και θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ; ερωτήματα που προς το παρόν δεν έχουν απάντηση»!
Τα υπόλοιπα μεγάλα οδικά έργα που παραμένουν στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο ΒΟΑΚ στη Βόρεια Κρήτη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, η παράκαμψη της Χαλκίδας και ο άξονας Καλό Νερό – Τσάκωνα, ως η νότιο -δυτική απόληξη της Ολυμπίας Οδού.

Θα χρειαστεί καιρός…
Πάντως, όπως έγραφε ξανά πρόσφατα ο «Π.Λ.», θα χρειαστεί καιρός για να πάρει το δρόμο της υλοποίησης η επέκταση της Ιόνιας ως την Κακαβιά κι αυτό γιατί απαιτείται ωρίμανση, εξέταση προτάσεων από παραχωρησιούχους και έγκριση χρηματοδότησης από την Κομισιόν. Σχετικά με τη χρηματοδότησή του, όπως είχε πει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, το συγκεκριμένο έργο μαζί με ένα «πακέτο» αντίστοιχων έργων σε αυτοκινητόδρομους που είναι σημαντικά για τη χώρα, θα υλοποιηθεί με δανεισμό από τράπεζες και ίσως και με κάποια κονδύλια του επόμενου ΕΣΠΑ. Η διαδικασία επέκτασης της Ιόνιας προβλέπεται να εκκινήσει ως το 2022, δηλαδή σε κάτι παραπάνω από δύο χρόνια.