Ο «Ποσειδώνας» μπορεί ν’ αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη στην Ήπειρο

on .

FYSIKO AERIO AGOGOS

• Όλο και πιο κοντά έρχεται η υλοποίηση του ελληνοϊταλικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου «Poseidon», ο οποίος σχεδιάζεται να διέλθει και από την Ήπειρο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο για τον ενεργειακό χάρτη της περιοχής μας που ενδέχεται μέσα στα επόμενα χρόνια να αλλάξει άρδην χάρη σ’ αυτόν! Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο, για την αναβίωση ουσιαστικά του περιβόητου εκείνου αγωγού, ο οποίος τόσο πολύ απασχόλησε την τοπική κοινωνία πριν από μία δεκαετία περίπου, δυστυχώς με αρνητική τότε κατάληξη, καθώς οι κάτοικοι της Θεσπρωτίας εναντιώθηκαν στη διέλευσή του και στην κατασκευή σταθμού συμπίεσης σε ακτή της. Σε διαβούλευση Μετά λοιπόν από αρκετά χρόνια ο αγωγός επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο με την κοινοπραξία IGI Poseidon, την οποία αποτελούν κατά 50% η ΔΕΠΑ και η «Edison» να δρομολογεί την κατασκευή του. Στο πλαίσιο αυτό, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία έχει σταλεί στην Περιφέρεια Ηπείρου, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει ως τις 4 Μαρτίου. Η διαβούλευση αφορά το χερσαίο τμήμα του αγωγού «Ποσειδών» από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας με την Περιφέρεια να καλεί φορείς και πολίτες να καταθέσουν γραπτώς τις απόψεις τους. Ως το Φλωροβούνι… Όπως έχει γράψει ο «Π.Λ.», ο «Ποσειδώνας» αναμένεται να περάσει από συνολικά 14 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, μεταξύ των οποίων και οι Π.Ε. Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας. Στο Φλωροβούνι ολοκληρώνεται το χερσαίο τμήμα του κι ακολουθεί το υποθαλάσσιο, το οποίο εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στην Περιφέρεια της Απουλίας (Οτράντο). Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές, ενώ στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Έχει προηγηθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος που βγήκε στον «αέρα» σχετικά με τον αγωγό, ενώ οι τελικές αποφάσεις για τα έργα που τον αφορούν αναμένεται να ληφθούν τον Σεπτέμβριο του 2019, κατά τη λήψη της οριστικής απόφασης υλοποίησης του έργου. Μεγάλη χωρητικότητα Ο αγωγός «Poseidon», με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 1,25 δις ευρώ, σχεδιάζεται να αναπτυχθεί ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), χωρίς εμπλοκή με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ)! Σχεδιάζεται να έχει αρχική χωρητικότητα 10 δισ. κ.μ. / έτος με δυνατότητα αναβάθμισης έως 20 δισ. κ.μ./έτος προκειμένου να είναι σε θέση να διοχετεύει αυξημένες ποσότητες από πολλαπλές πηγές, τόσο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα όσο και από τον μελλοντικό EastMed που θα φέρνει φυσικό αέριο από τη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου προς τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ