Γιατί παραχωρείται η Εγνατία αφού ο ελληνικός λαός πληρώνει το τίμημα;

on .

DIODIA DROSOXORI

• «Ο συνολικός τραγέλαφος των σχεδιασμών της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα το τίμημα (το αρχικό όφελος του Δημοσίου) να είναι μικρότερο από το κόστος των έργων που θα χρηματοδοτήσει το ίδιο το Δημόσιο, όπως περίπου έχει συμβεί και στις λοιπές παραχωρήσεις», τονίζει σε χθεσινή ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας και αναρωτιέται «αφού ο Ελληνικός λαός καλείται και πάλι να πληρώσει το τίμημα, τότε γιατί παραχωρείται η Εγνατία Οδός»;

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΕΟΑΕ), όπως αναφέρουν «τα τελευταία χρόνια βιώνουμε τις διαρκείς κυβερνητικές υποσχέσεις αλλά και έγγραφες δεσμεύσεις σε υψηλότατο επίπεδο, για μεγαλόπνοους σχεδιασμούς ανάθεσης νέων έργων και αρμοδιοτήτων, που θα καθιστούσαν την ΕΟΑΕ ικανή να πρωταγωνιστήσει σε νέους ρόλους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό»… Και σημειώνουν ότι «η εταιρία διοικείται πλέον από το ΤΑΙΠΕΔ που ασκεί τα δικαιώματα του μετόχου. Η διοίκηση της εταιρείας φαίνεται να αγνοεί επιδεικτικά τις παραπάνω πολιτικές δεσμεύσεις, παρόλο που έχει διοριστεί από την ίδια κυβέρνηση. Δυστυχώς, λειτουργεί χωρίς σχεδιασμό για την εταιρεία, εξυπηρετώντας κατά πρώτον αποσπασματικές αναθέσεις έργων και μελετών και κατά δεύτερον τις ανάγκες της παραχώρησης».

Με μετατάξεις…
Και ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Εγνατία με έμφαση τονίζει: «Σε όλο αυτό το δυσάρεστο σκηνικό, αντί της υλοποίησης των κυβερνητικών δεσμεύσεων με συγκεκριμένες δράσεις της διοίκησης, η εταιρεία βαδίζει μετέωρη και το προσωπικό έχει ενταχθεί εδώ και χρόνια στην γενικότερη κινητικότητα του Δημοσίου Τομέα, αρχικά με μεμονωμένες μετατάξεις προσωπικού και τώρα, ως αποκορύφωμα, με πρόσκληση για ενδοϋπουργικές μετατάξεις για το σύνολο του προσωπικού (27/12/2018). Αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε τις προσπάθειες αναδιοργάνωσης του Δημόσιου Τομέα – υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι- αλλά επισημαίνουμε ότι αυτές πρέπει να γίνονται βάσει συγκεκριμένου σχεδιασμού για τον κάθε φορέα προέλευσης και υποδοχής, κάτι που δεν έχει συμβεί για την ΕΟΑΕ. Οι μετατάξεις του προσωπικού είναι αποτέλεσμα αφενός της απουσίας μακροπρόθεσμου και βιώσιμου σχεδιασμού εκ μέρους της διοίκησης και αφετέρου της μη υλοποίησης των δεσμεύσεων εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας και του μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ)». Και καταλήγουν «Αναρωτιόμαστε, είναι στα σχέδια της κυβερνητικής πολιτικής το οριστικό κλείσιμο της ΕΟΑΕ; Αν όχι, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ορίζει την πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. και ασκεί τη γενική συνέλευση της εταιρείας δεν υλοποιεί τις κυβερνητικές δεσμεύσεις; Γιατί το ΥΠΟΜΕΔΙ επιλέγει την καθολική και διάσπαρτη μετάταξη των εργαζομένων αντί ενός σχεδιασμού που δεν θα διαταράξει τη λειτουργία της ΕΟΑΕ;».
Καταλήγοντας οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι: «είμαστε διατεθειμένοι να συνδράμουμε και να συμμετάσχουμε σε νέους ρόλους της εταιρείας, γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να συμβάλει δυναμικά στην ανάπτυξη έργων υποδομής της Βόρειας Ελλάδας, όπως έχει αποδείξει μέχρι σήμερα».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ