2 ½ χρόνια κι ακόμη η Πολιτ. Αεροπορία δεν έχει απαντήσει για το σύστημα GBAS

on .

AERODROMIO

• Φαίνεται πως το σήριαλ «Αεροδρόμιο Ιωαννίνων» θα απασχολήσει για καιρό ακόμη την επικαιρότητα, μετά μάλιστα και την απόφαση Χρ. Σπίρτζη να συμπεριλάβει τον τοπικό αερολιμένα στα προς «αξιοποίηση» περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Μετά την δήλωση του Γενικού Γραμματέα του Υπ. Υποδομών Θ. Βούρδα - που αν και δεν ξεκαθάρισε πώς το Υπουργείο εννοεί την αξιοποίησή του και αναίτια επιτέθηκε στους τοπικούς φορείς, οι οποίοι εξέφρασαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε διαδικασία αφορά τον Αεροδρόμιο - χθες το… γάντι σήκωσε η Περιφέρεια Ηπείρου.
Με ανακοίνωσή της απαντά ουσιαστικά στα όσα είπε ο Γενικός Γραμματέας για κινήσεις εντυπώσεων και κάλπες, αναφέροντας ότι «η Περιφέρεια Ηπείρου, μαζί με το Δήμο Ιωαννιτών, το Δήμο Ζίτσας και την Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων, έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, το οποίο αποτελεί το μοναδικό εντός των γεωγραφικών ορίων της. Μέσα από τη συνεργασία αυτή, με τη θετική βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, από τις αρχές του χρόνου αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα, με τα οφέλη να είναι ήδη ορατά για την ευρύτερη περιοχή. Στην ολοκλήρωση και λειτουργία εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, για την εξυπηρέτηση πτήσεων από το εξωτερικό, έχει συμβάλλει έμπρακτα η Περιφέρεια».
Καμία απάντηση…
Και στη συνέχεια επισημαίνει ότι «οι τοπικοί φορείς αναζητούν τρόπους για να γίνει ελκυστικό το αεροδρόμιο και για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα προσγείωσης /απογείωσης κατά τους χειμερινούς μήνες. Για την επίλυση του προβλήματος αυτού, έχουν αποδυθεί σε έναν μακροχρόνιο αγώνα, πολύ πριν και πολύ μετά τις εκλογές που έχουν προηγηθεί και άρα κανείς δεν δικαιολογείται να εντάσσει την αγωνία τους σε προεκλογικές σκοπιμότητες. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι η Περιφέρεια Ηπείρου, με το από 10-5-2016 έγγραφό της προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είχε γνωστοποιήσει την πρόθεσή της να διαθέσει το ποσό των 800.000 ευρώ (σε βάθος διετίας), προκειμένου να τοποθετηθεί σύστημα προσέγγισης GBAS, στην περίπτωση που είναι εφικτή η εγκατάστασή του και εφόσον η Υ.Π.Α. δεν διαθέτει τους ανάλογους πόρους. Απάντηση δεν έλαβε έως σήμερα».
Ζητούν ενημέρωση…
Παράλληλα, στην ανακοίνωση ξεκαθαρίζεται ότι «το ζήτημα της «αξιοποίησης» του Αεροδρομίου δεν ανακινήθηκε από την Περιφέρεια, αλλά από την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Η αναβάθμισή του δεν βρίσκει αντίθετη την Περιφερειακή Αρχή, με τη διαφορά ότι θα πρέπει να είναι γνωστές οι βασικές κατευθύνσεις στις οποίες κινείται το Υπουργείο και ιδίως όταν γίνεται αναφορά σε μοντέλο αξιοποίησης, είτε μέσω παραχώρησης, είτε με τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Αυτό είναι και το ζητούμενο της συνάντησης που επιδιώκουν να έχουν Περιφερειάρχης Ηπείρου και Δήμαρχος Ιωαννίνων με τον Υπουργό κ. Χρ. Σπίρτζη, στον οποίο θα παραθέσουν τις δικές τους θέσεις και προτάσεις».
Καταλήγοντας η Περιφέρεια εκφράζει την ανησυχία της ότι «πιθανή εξομοίωση των τελών του αεροδρομίου Ιωαννίνων, με εκείνα που ισχύουν στα αεροδρόμια που σήμερα εκμεταλλεύεται η Fraport, θα το καταστήσει αυτόματα μη ανταγωνιστικό και θα το οδηγήσει εκ νέου σε απαξίωσή του. Κι αυτό πρέπει να αποτραπεί».