Φτηνά ναύλα – καύσιμα αυξάνουν τις αφίξεις και μικρών αεροσκαφών!

on .

AEROPLANA SYNENTEYKSH

• Η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, σε συνδυασμό με τα χαμηλά ναύλα που χρεώνει το καθιστούν ελκυστικό όχι μόνο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς επιβατών και των πτήσεων τσάρτερ, αλλά και για τη γενική αεροπορία, δηλαδή για ιδιοκτήτες μικρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που ταξιδεύουν παντού για διακοπές, αεραθλητισμό κ.λ.π..
Η «αγορά» αυτή δεν είναι ευκαταφρόνητη, καθώς, σε όλη την Ευρώπη πετούν σήμερα περίπου 40.000 μικρά αεροσκάφη και αρκετές δεκάδες και στη χώρα μας, όπως τόνισαν χθες στελέχη της AOPA Hellas που βρίσκονται στα Γιάννενα για να εξετάσουν μαζί με την Ένωση Ξενοδόχων τις περαιτέρω προοπτικές του τοπικού Αερολιμένα.
Κόστος και καύσιμα
Δύο είναι τα βασικά κίνητρα για να χρησιμοποιήσει και ένα μικρό ιδιωτικό αεροσκάφος το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Το κόστος προσγείωσης, διαμονής και επίγειας εξυπηρέτησης είναι πέντε φορές μικρότερο (περίπου 45 ευρώ) σε σχέση με τα ιδιωτικά αεροδρόμια (200 ευρώ στην Κέρκυρα), ενώ υπάρχει πλέον η δυνατότητα εφοδιασμού με τον τύπο καυσίμων που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων Στάθης Σιούτης, χάρη στα δύο αυτά δεδομένα, οι αφίξεις μικρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων στην πόλη μας παρουσιάζουν αύξηση 1.500% και οι προοπτικές είναι ακόμα πιο ευοίωνες!
Ευχαρίστησε δε τα μέλη της ΑOPA Hellas που έχουν χαρακτηρίσει το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων κύρια πύλη εισόδου της Βορειοδυτικής Ελλάδας για τη γενική αεροπορία στην επίσημη ιστοσελίδα τους. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «τα οφέλη από την προσέλκυση μικρών αεροσκαφών θα είναι πολύ μεγάλα για την περιοχή μας».
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Κουτσουδάκης, επίτ. μέλος της AOPA Hellas που αποτελεί τη συνδικαλιστική οργάνωση χειριστών ελαφρών αεροσκαφών, τόνισε ιδιαίτερα τα οφέλη που θα έχει η πόλη μας από τους επιβάτες των μικρών αεροσκαφών που θα φτάνουν στα Γιάννενα. «Η γενική αεροπορία είναι το φιλέτο του διεθνούς τουρισμού. Με λίγα άτομα παίρνεις οικονομικό όφελος πολύ μεγαλύτερο από εκείνο που έχεις από τους επιβάτες των πτήσεων τσάρτερ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τι ζητά η AOPA
Τι ζητά λοιπόν η AOPA; Καταρχήν να διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας του Αεροδρομίου, τουλάχιστον από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου. Ήδη έχει γίνει συζήτηση με τον Αερολιμενάρχη και τους τοπικούς φορείς οι οποίοι βλέπουν θετικά το ζήτημα, όμως απαιτείται προσωπικό για να υλοποιηθεί αυτό.
Επίσης θέλουν να γίνονται εκδηλώσεις οι οποίες θα προσελκύουν μικρά αεροπλάνα στην πόλη μας σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική. Αυτό προς το παρόν δε μπορεί να γίνει λόγω των έργων επέκτασης του Αερολιμένα. Επίσης, ζητούν το Αεροδρόμιο να γίνει πιο φιλικό προς τον χρήστη μέσω επενδύσεων στο χώρο της γενικής αεροπορίας, όπως, για παράδειγμα, η κατασκευή στεγάστρων για τη φιλοξενία αεροσκαφών. Ο κ. Κουτσουδάκης ανέφερε τελευταία τη δυνατότητα πτήσεων ελαφρών ιδιωτικών υδροπλάνων στη λίμνη.
Τέλος, ο επίτ. Πρόεδρος της AOPA Βασίλειος Κώστα σημείωσε πως το Αεροδρόμιό μας έχει γίνει πλέον αεροπορική είσοδος της χώρας καθώς γίνεται κι εδώ έλεγχος διαβατηρίων όπως εξάλλου ισχύει και για αυτό της Κέρκυρας. Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στη δυνατότητα διοργάνωσης αεραθλητικών δραστηριοτήτων που προσελκύουν νεολαία, ενώ τόνισε πως δεν πρέπει να χαθεί το πεδίο προσγείωσης του Κατσικά, γιατί μπορεί στο μέλλον να το χρησιμοποιήσει η γενική αεροπορία.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ