Κυκλοφοριακό, υποδομές ΑμεΑ και πράσινο οι στόχοι του ΣΒΑΚ

on .

SBAK SYNANTHSH 20 4 18

• Η αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη των Ιωαννίνων, προκύπτει από την ανάγκη επίλυσης ενός μεγάλου αριθμού προβλημάτων άμεσα συνυφασμένων με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών και της γενικότερης κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης.
Αυτό τονίστηκε στο πλαίσιο της πρώτης δημόσιας διαβούλευσης για το ΣΒΑΚ του Δήμου Ιωαννιτών, το οποίο δίνει έμφαση στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών του δικτύου της πόλης με έμφαση στην πεζή μετακίνηση, τις δημόσιες συγκοινωνίες και το ποδήλατο.
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρίας που υποστηρίζει το Δήμο Ιωαννιτών στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ, Χρυσόστομος Ριζομηλιώτης, η αναγνωρισμένη, πλέον, ανάγκη για την αύξηση του ποσοστού χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η πεζή μετακίνηση, σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση της χρήσης των ΙΧ ενισχύει την θέση ότι πρέπει άμεσα να γίνει η υλοποίηση ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων που θα κάνουν ελκυστικούς τους εναλλακτικούς αυτούς τρόπους μετακίνησης διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση όλων των ατόμων χωρίς διάκριση, μεταξύ των οποίων των ΑμεΑ και των Ατόμων με Μειωμένη Κινητικότητα. Συνεπώς, απαιτείται, όπως σημειώθηκε, η εκπόνηση ενός σχεδίου που θα βασίζεται σε ένα ποιοτικό σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών, μια πόλη «ελεύθερης ροής» που σημαίνει διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και των ΑμΕΑ και χρήσης εναλλακτικών μέσων όπως το ποδήλατο και μια «πράσινη πόλη» με λιγότερη ρύπανση και «έξυπνα συστήματα κυκλοφορίας».

Η Ελένη Βασιλείου
Η αρμόδια Αντιδήμαρχος, Ελένη Βασιλείου, στη δική της παρέμβαση τόνισε πως «μαζί θα σχεδιάσουμε το πώς θέλουμε να μετακινούμαστε, εμπλεκόμενοι φορείς και πολίτες, για να περάσουμε από την έννοια της κινητικότητας στην έννοια της προσβασιμότητας, έχοντας στο κέντρο τον άνθρωπο και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του».
Η ίδια έκανε λόγο για τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων με σκοπό τη διαφύλαξη των αστικών κέντρων από εισροή μεγάλου αριθμού οχημάτων και ανεξέλεγκτης στάθμευσης, για βελτίωση της ασφάλειας στις μετακινήσεις, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, της κατανάλωσης ενέργειας, κλπ..