Σε διαβούλευση το σ/ν για δομές Εκπαίδευσης και αξιολόγηση στελεχών

on .

AKSIOLOGHSH

• Σε διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την αναδιοργάνωση των δομών της Εκπαίδευσης, την αξιολόγηση των στελεχών Εκπαίδευσης και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο προτείνεται η ίδρυση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και τα Κέντρα Εκ­παίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ).
Επίσης, μεταξύ άλλων, καταργείται ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), καθώς επίσης και τα Κέντρα Συμβουλευτικής - Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Με το σχέδιο νόμου προτείνεται και η αλλαγή του τρόπου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται μία διαδικασία για όλα τα στελέχη, με βάση αξιολογικούς πίνακες επιλογής. Επίσης, η θητεία όλων των στελεχών θα είναι τριετής.
Στο νομοσχέδιο αναφέρονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής, καθώς και η αποτίμηση αυτών σε μονάδες.
Αυτοαξιολόγηση
Εξάλλου, όσον αφορά στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αυτή αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως «ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων» και περιγράφεται ως «μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου, που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας».
Σύμφωνα με τα όσα προτείνονται, στο τέλος κάθε σχολικού έτους, ο σύλλογος διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη του και τις απόψεις του σχολικού συμβουλίου, προβαίνει σε ανατροφοδοτική αποτίμηση της υλοποίησης του συλλογικού προγραμματισμού και συντάσσει σχετική έκθεση σχετικά με την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης του σχολείου και τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση αυτών των εκπαιδευτικών στόχων. Παράλληλα, διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος.
Κριτική από τη Ν.Δ.
Βολές κατά του Υπουργείου Παιδείας για «την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στο υπό δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» εξαπολύει η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κερα-
μέως.
Όπως εξηγεί η ίδια, «η αξιολόγηση, όπως είχε προβλεφθεί σε Προεδρικό Διάταγμα του 2013, επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, καταργείται, χωρίς να αντικαθίσταται από κάποιο άλλο σύστημα αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, τον βασικό δηλαδή παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
* * *
Η εκπαιδευτική κοινότητα και όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να διαβάσουν αναλυτικά το νομοσχέδιο και να καταθέσουν τις απόψεις τους (http://www.opengov.gr/ ypepth/?p=3873) μέχρι και τις 26 Μαρτίου, στις 15.00.