Οι μιναρέδες του Ερντογάν…

on .

Θα ήταν μεγάλος κίνδυνος για την Ελλάδα, αν οι Έλληνες μέναμε αδιάφοροι στο τι πράττει και τι επιδιώκει σήμερα ο Ερντογάν με την πολιτική του. Και αυτό συμβαίνει επειδή το ιστορικό παρελθόν έχει αφήσει σοβαρά προβλήματα άλυτα και έχει μπολιάσει το όλο τουρκικό κατεστημένο με ιδεοληψίες που αποτελούν σταθερή απειλή για τα εθνικά μας συμφέροντα και δικαιώματα. Σ’ αυτή τη λογική της Τουρκίας εντάσσεται και το μεγάλο ενδιαφέρον του Ερντογάν να συμπεριφέρεται ως ο θρησκευτικός ηγέτης του Ισλάμ και να επιδιώκει ανάλογους ρόλους στους λαούς της Ανατολής. Έτσι προσπαθεί πρώτα με την συνεχή αύξηση των εξοπλισμών της χώρας του ώστε να δείξει ότι αυτός μπορεί να προστατέψει τις ισλαμικές χώρες από κάθε εξωτερική απειλή. Σ’ αυτή την στρατηγική σοφίστηκε και την τουρκολιβυκή συνεργασία στη Μεσόγειο, παραβιάζοντας εθνικά μας δικαιώματα και απαξιώνοντας το διεθνές δίκαιο.

Δυστυχώς όμως για τον Σουλτάνο τα πράγματα στο στρατιωτικό πεδίο δεν εξελίσσονται όπως θα ήθελε. Η κρίση και ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή δείχνουν ότι ο Ερντογάν πέραν από τις πολεμοχαρείς μεγαλοστομίες μένει θεατής των εξελίξεων και ουδείς τον προσκαλεί σε κάποιο ρόλο. Αυτή η κατάσταση τον οδηγεί σε αδιέξοδα και τον εξαναγκάζει να ονειρεύεται άλλα σχέδια και άλλα σενάρια.

Γι’ αυτό και γυρίζει το σουλτανικό του τόξο πάλι προς τα Βαλκάνια και ιδιαιτέρως στη γείτονά μας την Αλβανία. Προ ημερών επισκέφτηκε την Αλβανία, όπου ο Ράμα του επιφύλαξε αυτοκρατορική υποδοχή, όπως ταιριάζει σε σχέση βασιλιά και ραγιάδων. Ο εναγκαλισμός του Ερντογάν από τον Ράμα μας θύμισε εικόνες από τα χρόνια του Μωάμεθ του Πορθητή!

Η επίσκεψη αυτή θα πρέπει να μας απασχολήσει δεόντως, αφού το περιεχόμενό της και οι στόχοι δηλώνουν μια πολιτική πρακτική η οποία μπορεί να δυσκολέψει στο μέλλον περισσότερο τις σχέσεις της Ελλάδας με την Αλβανία, αφού βρίσκεται στα γεννοφάσκια και μια ακόμη συνθήκη απειλητική για τους δύο λαούς.

Ο Ερντογάν χρηματοδότησε την ανέγερση ενός τζαμιού με τέσσερις μιναρέδες και με ύψος 35 μέτρα. Πρόκειται για ένα θρησκευτικό κτίσμα μεγαλειώδες, με ισλαμική αρχιτεκτονική και με καθαρό θρησκευτικό συμβολισμό. Και να έχουμε υπόψη ότι στην Αλβανία σήμερα το ισλαμικό στοιχείο είναι ασήμαντο και χωρίς σοβαρή επιρροή στον αλβανικό κόσμο.

Επομένως ο Ερντογάν επιχειρεί, αφού στρατιωτικά δεν μπορεί να καθοδηγεί την Αλβανία να χειραγωγήσει τον αλβανικό λαό, να τον υποτάξει στο ισλαμικό δόγμα και έτσι να τον ελέγχει για τις δικές του στοχεύσεις.

Θεωρώ ότι πρόκειται για ένα σχέδιο μελετημένο, κοστολογημένο και με στόχους που διευκολύνουν τον νεοθωμανισμό των Τούρκων και τον φανατισμό των μουσουλμάνων. Άλλωστε όλοι διαπιστώνουμε σήμερα ότι ο κατακλυσμός των μεταναστών στην Ευρώπη έχει προκαλέσει μεγάλες πληγές και απειλεί την σταθερότητα της Ευρώπης. Το Ισλάμ όλο και περικυκλώνει τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και οι συνέπειες είναι φανερές σήμερα και στο πολιτικό περιβάλλον με την ενίσχυση της Ακροδεξιάς σε πολλές χώρες.

Ειδικά στην Αλβανία, μαζί με τον Ερντογάν έχει διαθέσει μεγάλα κεφάλαια και το Κατάρ για την ανέγερση τζαμιών, ακόμα και μέσα σε χωράφια, έτσι για το θεαθήναι και μόνο. Άρα η ισλαμοποίηση της Αλβανίας είναι μια επιδίωξη των Τούρκων και άλλων ισλαμικών χωρών της Ανατολής. Ευτυχώς που σήμερα οι Αλβανοί ενδιαφέρονται περισσότερο για την επιβίωσή τους και λιγότερο για το πνεύμα του Αλλάχ.

Σε κάθε περίπτωση η πολιτική μας ηγεσία οφείλει να παρακολουθεί τα τζαμιά του Ερντογάν, να θυμάται ότι τις χριστιανικές εκκλησίες στην Τουρκία τις μετατρέπει σε τζαμιά και να αντιμετωπίζει αυτή την πολιτική με αποφασιστικότητα, με πρόθεση που υπηρετούν τα εθνικά μας συμφέροντα και καλλιεργούν τις ειρηνικές σχέσεις των δύο λαών, μακριά από θρησκευτικούς φανατισμούς και από μεσαιωνικά δόγματα.

Έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό που γράφει σε βιβλίο του (Παγκοσμιότητα και Ορθοδοξία) ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: «Φανατισμός και ξενοφοβία, μετατροπή του εκκλησιαστικού φρονήματος σε ιδεολογικά σκευάσματα, δεν συμβαδίζουν με το ελεύθερο πνεύμα της Ορθοδοξίας».