ΕΚΛΟΓΕΣ: υποψήφιοι και ψηφοφόροι…

on .

 Η αναζήτηση επιρροής στις μάζες είναι προμήνυμα εκλογών. Τόσο σε μικρές κοινότητες όσο και στη χώρα ολόκληρη. Άλλωστε, ο επόμενος χρόνος είναι και επίσημα εκλογικός χρόνος. 

Τα προβλήματα υπάρχουν και πάνω τους συσσωρεύονται και καινούργια και οι «λύτες» κάνουν την εμφάνισή τους, τόσο στα μέσα ενημέρωσης όσο και σε τόπους μαζικών συναθροίσεων.

Το πρόβλημά τους είναι να πείσουν… Πώς όμως; το ταλέντο, η ίδια η ευφυία, δεν είναι ικανά στοιχεία επιτυχίας. Η πρώτη από τις ιδιότητες που πρέπει να έχει ο υποψήφιος είναι το κύρος, δηλαδή ένα είδος γοητείας που ασκεί στο πνεύμα μας ένα άτομο (ένα έργο ή μια θεωρία.).

Η ανάγκη του υποψηφίου να επιβληθεί χωρίς αμφισβήτηση είναι κεφαλαιώδης. ‘Όμως, το κύρος δεν αρκεί ώστε  αυτός να κερδίσει την επιτυχία. Είναι ανάγκη να επιστρατευτούν οι αδυναμίες της άλλης πλευράς, των ψηφοφόρων… Ο ψηφοφόρος χαίρεται τις κολακείες και γι’ αυτό  τον λόγο ο υποψήφιος πρέπει να τον φορτώσει, πράγμα που συμβαίνει στη χώρα μας, με υπερβολικές κολακείες και απίστευτες υποσχέσεις. 

Οι υποψήφιοι προσπαθούν να αξιοποιήσουν όλους τους παράγοντες της πειθούς. Ένας απ’ αυτούς είναι και οι μη φθαρμένες  και μη ακριβούς σημασίας λέξεις. Εντυπωσιάζουν και δεν δεσμεύουν. Κάτι ανάλογο με τις ήδη φθαρμένες: οικογενειοκρατία, άθλιοι εκμεταλλευτές, αισχρό κεφάλαιο, δωρεάν παιδεία, 13-σύνταξη,…

Πέρα όμως από τους υποψηφίους και τους ψηφοφόρους,  στην εκλογική διαδικασία υπάρχουν και οι αντίπαλοι. Αυτοί πρέπει να πληγούν… φορτώνοντάς τους ό, τι δεν πάει καλά στη χώρα. Και το κρίσιμο ερώτημα που αναδύεται είναι: πώς αντιμετωπίζεται η λάσπη; Η αντιμετώπιση της λάσπης δεν αντιμετωπίζεται με επιχειρήματα, αλλά με λάσπη…

Στη χώρα μας τα συστατικά της δημοκρατίας- διάλογος, επιχείρημα, λογική- έχουν ξεχαστεί και οι πολιτικοί αλλάζουν οπτική των πραγμάτων, ανάλογα με τη θέσης τους-στην αντιπολίτευση ή την κυβέρνηση.

Τα μόνα, ίσως, που θα μπορούσαν να αλλάξουν την πολιτική έκφρασή μας είναι: α) η ενεργοποίηση των πολιτών για το κοινό καλό, β) το ενδιαφέρον σοβαρών ανθρώπων για την πολιτική και γ) η παιδεία που πλάθει ελεύθερους πολίτες…