Γεφύρι της Άρτας ο δρόμος Ιωαννίνων – Κακαβιάς...

on .

Ορθώς χαρακτηρίζουν πολλοί το δρόμο Ιωαννίνων – Κακαβιάς ως σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας». Και πως αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί, όταν η κατασκευή του εκκρεμεί επί 15 και πλέον χρόνια (από το 2005) και όμως μέχρι σήμερα δεν άρχισε ακόμη να εργάζεται ούτε μία μπουλντόζα.
Το χειρότερο δε είναι ότι αρχικά η Ιόνια οδός είχε προγραμματισθεί, είχε μελετηθεί και είχε ενταχθεί, να αρχίζει από την Καλαμάτα και να φθάνει μέχρι την Κακαβιά και όλη η οδός να είναι κλειστή και τετράϊχνη, δηλαδή, με δύο λωρίδες από κάθε πλευρά και με διαχωριστική γραμμή στο μέσον. Ο τότε Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής και ο τότε Υπουργός Δημοσίων Έργων Γ. Σουφλιάς, μαζί με τους τρεις τοπικούς κυβερνητικούς βουλευτές (Κ.Τασούλα, Στ. Καλογιάννη, Αντ. Φούσα) ήλθαν στα Ιωάννινα για να εξαγγείλουν την Ιόνια Οδό, όπως αρχικά είχε μελετηθεί και ενταχθεί από την Ε.Ε., ήτοι από Καλαμάτα μέχρι και Κακαβιά.
Στην εξαγγελία, όμως, αυτή αντέδρασε όλη η τότε Δημοτική Αρχή των Ιωαννίνων, διότι δεν συμφωνούσε με τη χάραξη του δρόμου μεταξύ της πόλεως των Ιωαννίνων και του οικισμού των Μαρμάρων.

Εξήγησε τότε ο Γ. Σουφλιάς, ότι η μελέτη δεν είναι εύκολο στη φάση αυτή ν’ αλλάξει, διότι θα απενταχθεί από την Ε.Ε. όλο το έργο της Ιόνιας Οδού. Προ της επιμονής της Δημοτικής Αρχής της πόλεως των Ιωαννίνων, βρέθηκε η λύση η Ιόνια Οδός να γίνει όπως μελετήθηκε και εγκρίθηκε μέχρι του σημείου που συναντάται με την Εγνατία οδό έξω από τα Ιωάννινα (Πεδινή) και αργότερα να γίνει νέα μελέτη για το δρόμο Ιωάννινα – Κακαβιά, πίσω από τα Μάρμαρα, που ασφαλώς θα πρέπει να είναι συνέχεια της Ιόνιας Οδού.
Όπως γνωρίζουμε όλοι μας, η Ιόνια Οδός μέχρι τα Ιωάννινα ολοκληρώθηκε εδώ και 4 - 5 χρόνια και είναι από τους καλύτερους και ασφαλέστερους δρόμους της Ευρώπης, ενώ ο δρόμος Ιωάννινα – Κακαβιά, παραμένει «κατσικόδρομος» και ιδιαίτερα επικίνδυνος, λόγω των φορτηγών αυτοκινήτων από την Αλβανία που τον διασχίζουν.
Έχω, ειδικότερα, την ενημέρωση, ότι ο δρόμος από τα Ιωάννινα μέχρι το Καλπάκι έχει μελετηθεί ως κλειστός και τετράϊχνος, ενώ το τμήμα από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά θα παραμείνει όπως είναι σήμερα με σχετικές βελτιώσεις και θα είναι δίϊχνος ή τρίϊχνος σε κάποια σημεία. Εύλογο, όμως, είναι το ερώτημα για τους κατοίκους της περιοχής, γιατί αυτή η εξαίρεση του συγκεκριμένου τμήματος που ενώνει δύο χώρες και που είναι μόνο 25 χιλιόμετρα;
Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του πώς θα γίνει ο δρόμος αυτός, γιατί, επιτέλους, δεν αρχίζει η κατασκευή όλου του τμήματος Ιωάννινα – Κακαβιά; Γιατί αυτή η καθυστέρηση σε μία περιοχή που έχει προσφέρει τα μέγιστα στο Ελληνικό Έθνος; Γιατί αυτή η καθυστέρηση σ’ ένα δρόμο που ενώνει δύο χώρες (Ελλάδα – Αλβανία) και περαιτέρω ενώνει τη χώρα μας με τα κεντρικά Βαλκάνια και τη Νότια Ευρώπη; Γιατί θα πρέπει να θρηνούμε πολλά ανθρώπινα θύματα στο σημερινό «κατσικόδρομο» από αλβανικά φορτηγά αυτοκίνητα; Γνωρίζω ασφαλώς τις έντονες προσπάθειες του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλ. Καχριμάνη, όπως και του Δημάρχου Πωγωνίου κ. Κ. Καψάλη, αλλά απαιτείται και η ενεργοποίηση και ευαισθησία και της Κεντρικής Εξουσίας, όπως και των άλλων τοπικών παραγόντων.
Όποιες δυσκολίες και εάν παρουσιάζονται, τα 15 χρόνια της μέχρι σήμερα καθυστέρησης είναι υπεραρκετά. Επιβάλλεται, οι πάσης φύσεως αρμόδιοι να προχωρήσουν το έργο αυτό, όπως είχε μελετηθεί και είχε εγκριθεί πριν από 15 χρόνια και η Ιόνια οδός να είναι ίδια από την Καλαμάτα μέχρι την Κακαβιά. Αυτό είναι δίκαιο και επιβεβλημένο και δεν δικαιολογείται για μία Ευρωπαϊκή χώρα, ούτε η καθυστέρηση επί 15 και πλέον χρόνια, ούτε η εξαίρεση και η διαφοροποίηση μόνο του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά. Είναι ένας δρόμος (Καλπάκι – Κακαβιά) που στην πλειοψηφία του είναι χαραγμένος και ασφαλώς η απαιτούμενη δαπάνη του δεν ξεπερνά τα 60.000.000 €. Άρα, με το ποσό αυτό δεν θα κινδυνεύσουν τα οικονομικά του Ελληνικού Κράτους!