Οι πόλεις μας στην μετά τον κορωνοϊό εποχή...

on .

Μία νέα κανονικότητα στη μετά κορωνοϊού εποχή και πολλές αλλαγές πρόκειται να βιώσουμε.

Ιδιαίτερα θα αλλάξει, που έχει ήδη αλλάξει, ο τρόπος ζωής των ανθρώπων στις πόλεις.
Πρώτα από όλα, θα υπάρξουν και οφέλη όσον αφορά στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των πόλεών μιας και ο κορωνοϊός κατάφερε αυτό που οι ακτιβιστές για την προστασία του κλίματος και οι ερευνητές του μέλλοντος δεν είχαν πετύχει μέχρι σήμερα: άδειους δρόμους και να μην πετάει σχεδόν κανένα αεροπλάνο. Σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στους δρόμους, κυκλοφορούσαν τουλάχιστον 1/3 λιγότερα αυτοκίνητα, λεωφορεία και μηχανάκια, με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό χάος να εξαφανιστεί, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν σημαντικά.

Αποκέντρωση...
Ένα μεγάλο μέρος εργαζομένων μετά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού θα συνεχίσει να εργάζεται από το σπίτι, γεγονός που θα έχει τρομακτικές συνέπειες στην αγορά των ακινήτων. Μόνο στη Γερμανία εκτιμάται ότι το 20% των γραφείων δεν θα είναι πλέον απαραίτητα.
Η κρίση φαίνεται να αλλάζει και το αρχιτεκτονικό τοπίο. Στο μέλλον δεν θα είναι απαραίτητα πλέον τα γραφεία αλλά ευρύχωρα σπίτια, όπου θα μπορεί κανείς να ζει και να εργάζεται με ασφάλεια.

Οι μετακινήσεις
Όσον αφορά στον τρόπο των μετακινήσεων στις πόλεις, αυτός άλλαξε από ανάγκη. Μετά την πανδημία ίσως θα μπορούσαν να εφαρμοστούν πολλές νέες ιδέες. Η τεχνολογία πάντως ήδη υπάρχει.
Η ψηφιοποίηση των υποδομών των πόλεων θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ, όπως για παράδειγμα στο δίκτυο των δρόμων και των φαναριών. Τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν την κατάλληλη τεχνολογία, ενώ όλα τα κινητά διαθέτουν προγράμματα εντοπισμού τοποθεσίας. Στη Μαδρίτη, το Νέο Δελχί και το Κίτο έχουν εγκατασταθεί τέτοια συστήματα. Το κόστος ανέρχεται στα 2,5 ευρώ ανά κάτοικο για την εγκατάσταση και στο 1 ευρώ το χρόνο για τη λειτουργία τους. Με αυτό τον τρόπο και οι Δήμοι εξοικονομούν χρήματα. Εάν η κίνηση μειωθεί κατά 25%, η εξοικονόμηση θα είναι 500 ευρώ το χρόνο ανά κάτοικο.

Νέος σχεδιασμός
Νέες υποδομές και σχεδιασμό φέρνουν κατά καιρούς οι πανδημίες στις πόλεις. Μετά τη μαύρη πανούκλα, οι Ιταλικές πόλεις έχτισαν τα περίφημα σπίτια τους για να περιθάλψουν τους ασθενείς. Για να αντισταθμίσει την απειλή του λοιμού στα μέσα του 17ου αιώνα, το Λονδίνο αντικατέστησε πολλές από τις παλαιότερες ξύλινες κατασκευές του με τούβλο, το οποίο πιστεύεται ότι είναι πιο αδιαπέραστο από τα παράσιτα. Το Παρίσι διεύρυνε τις λεωφόρους και τους δρόμους του τον 19ο αιώνα, εν μέρει για τη βελτίωση της υγιεινής και της υγείας.
Στη Νέα Υόρκη, πάλι, οι μάχες με φυματίωση, χολέρα και άλλες μολυσματικές ασθένειες προκάλεσαν τεράστιες επενδύσεις σε συστήματα αποχέτευσης, την ανάπτυξη σύγχρονων οικοδομικών κωδικών που απαιτούν αυλές, καθώς και την επέκταση πάρκων και χώρων πρασίνου.
Οι πόλεις θα πρέπει να αναπτύξουν μακροπρόθεσμα σχέδια ανάκαμψης για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να ανοικοδομήσουν με τρόπους που είναι πιο περιεκτικοί και δίκαιοι. Αυτό θα απαιτήσει σημαντικές στρατηγικές σχεδιασμού και επενδύσεις, την ανάπτυξη πιο προσιτής στέγασης, την παροχή μεγαλύτερης οικονομικής και κοινωνικής ευκαιρίας και την ενίσχυση λιγότερο ευνοημένων γειτονιών και κοινοτήτων.