Απάντηση «εφ’ όλης της ύλης» από τον Βασ. Ασωνίτη στην Περιφέρεια Ηπείρου…

on .

Αξιότιμε κ. Διευθυντά,
Παρακαλώ θερμά ως συνέχεια στη στήλη «Λόγος και Αντίλογος», να φιλοξενήσετε και την δική μου απάντηση στα όσα ανέφερε η Περιφέρεια Ηπείρου και δημοσιεύθηκαν στον «Π.Λ.», στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου.

* * *
• Ευχαριστώ θερμά την Περιφέρεια Ηπείρου για τις θέσεις της σχετικά με το άρθρο μου της 10.05.2019 στον έγκριτο « Πρωινό Λόγο». Η εξωτερίκευση των θέσεων μιας συναισθηματικής έκρηξης, δεν παύει να είναι και η έκφραση της ψυχολογικής δομής και του τρόπου σκέψης ενός προσώπου. Είναι όμως αλήθεια πως δεν περίμενα ποτέ την απαράδεκτη φράση του συντάκτη για: «τη συνήθη κριτική μου κατά του Περιφερειάρχη».
Είναι γνωστό ότι μέσα στα πλαίσια της αξιοπρέπειας του χαρακτήρα μου και της επιστημονικής γνώσης δεν επέτρεψα ποτέ στα 150 άρθρα που έγραψα για την Ήπειρο και την Παμβώτιδα οποιαδήποτε κατηγορηματική αναφορά στο όνομα του Περιφερειάρχη, παρά το γεγονός ότι το ένστικτο και ο τυχόν πνευματικός ορίζοντας ενός πολιτικού άνδρα, θα πρέπει να μπορεί να βλέπει σε οποιαδήποτε αντίθετη θέση, την εποικοδομητική συνεισφορά κάθε πολίτη για έναν τόπο που πονά, έστω και εάν «τα άτομα αυτά δεν μένουν μόνιμα στον τόπο ΜΑΣ.
«Και έρχεται ο αφελής συντάκτης της απάντησης, διότι αυτός δεν μπορεί να είναι ο Περιφερειάρχης και τολμάει να κάνει τον επικίνδυνο διαχωρισμό μεταξύ των Γιαννιωτών που ζούνε στα Γιάννενα και των Γιαννιωτών της Ξενητειάς, σαν τους λεπρούς της Παλαιάς Διαθήκης. Είναι ντροπή για την πόλη μας και την Ήπειρο και δείγμα της άγνοιας και της ακαταλληλότητας αυτών που ασχολούνται με τον χειρισμό τόσο υπευθύνων θεμάτων, όταν ισχυρίζονται ότι για την «χρησιμότητα και την αναγκαιότητα του έργου (εννοεί την Λεωφόρου Νιάρχου,) «μιλάνε όσοι χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το συγκεκριμένο δρόμο (που ξεπερνούν τις 4.000 άτομα) και φυσικά δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη απόψεις όσων διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό και μπορεί να μήν χρησιμοποιήσουν ποτέ στην ζωή τους το συγκεκριμένο δρόμο». Θα μπορούσα να συμφωνήσω κι εγώ με την μοντέρνα αυτή εκδοχή της Κοινωνιολογίας και της Οικονομίας , σαν το αποτέλεσμα μιας έρευνας, που δυστυχώς δεν μπόρεσε να σπάσει τα τείχη των κυκλωμάτων για να φτάσει εποικοδομητικά στον Γιαννιώτη.
Όταν λοιπόν σε κάθε αναχώρησή μας από το αεροδρόμιο του Μονάχου, που δεν έχετε δει ενδεχόμενα ποτέ στην ζωή σας, βλέπουμε ένα μοντέρνο και αθόρυβο ηλεκτρικό τρενάκι χωρητικότητας δύο κανονικών βαγονιών στις κλειστές κτιριακές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου να διασχίζει μια απόσταση όχι μεγαλύτερη από αυτήν της Λεωφόρου Νιάρχου σε 10 λεπτά, τότε είναι υποχρέωση ενός ΓΙΑΝΝΙΩΤΗ που αγαπάει πραγματικά τον τόπο του και ενδιαφέρεται γι’ αυτόν να μεταφέρει την πληροφορία αυτή στην πατρίδα ΤΟΥ. Εάν λοιπόν θέλετε να μάθετε κάτι παρόμοιο και για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για το οποίο καμαρώνετε σήμερα, θα παρακαλούσα να ρίξετε μιά ματιά στους «Νέους Αγώνες» της 18-19 και 20 Οκτωβρίου του 2014 στο άρθρο μου: «Όταν εμείς κοιμόμαστε... οι άλλοι ξαγρυπνάνε!» για να πληροφορηθείτε, από που ήρθε η βασική πληροφορία που έθεσε σε κίνηση τον μηχανισμό του Δήμου Ιωαννιτών και τις εντατικές πιέσεις του στην Αθήνα και φτάσαμε σήμερα στο σημείο να καμαρώνετε εσείς για το μοντέρνο αεροδρόμιο:
Διαβάστε λοιπόν: «οι διεθνοποιημένες δυνατότητες ενός μοντέρνου αεροδρομίου στα Γιάννενα και η ριζική εξυγίανση της Παμβώτιδας ως πυρήνες δημιουργίας ενός οικονομικού μοντέλου ιδιαιτερότητας για την πόλη, είναι θεμελιώδους σημασίας για το χτίσιμο νέων θέσεων εργασίας» και συμπληρώνω: για να αντιμετωπιστεί η μετανάστευση του πνευματικού δυναμικού της νέας γενιάς.
Μια επιπλέον ευκαιρία για να ξαναφρεσκάρετε τις... γνώσεις σας για την Παμβώτιδα και με τις γνώσεις των Ελλήνων του εξωτερικού είναι το άρθρο μου: «Δώστε γερή την Παμβώτιδα στα Γιάννενα και πάλι!» που δημοσιεύθηκε στις 20-21 του Γενάρη 2018 στον «Πρωινό Λόγο». Εκεί λοιπόν θα μάθετε να σωπαίνετε, όταν μιλάτε για την δήθεν «δική μου συνήθη κριτική κατά του Περιφερειάρχη».
Εκεί λοιπον θα έχετε την ευκαιρία να δείτε και ένα απευθείας μήνυμά μου που έλεγε:
Αλέξανδρε και Θωμά
«Ήρθε η ώρα να κάνετε το σωστό για την Υγεία της γιαννιώτικης κοινωνίας, την Οικονομία του τόπου και τη Δική σας Ιστορία».
Εάν εσείς χαρακτηρίζετε σαν «συνήθη κριτική» το ενδιαφέρον ενός Ηπειρώτη Πολίτη για τον τόπο του, τότε καταλαβαίνω ότι: δεν δέχεστε τις αλήθειες κι αυτό θα είναι τραγικό για τον τόπο.
Και πάμε τώρα σε ένα ευαίσθητο σημείο που αφορά το «master plan» της Περιφέρειας, που άρχισε να εκπονείται μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την: «Ολιστική αποκατάσταση του διαταραγμένου οικοσυστήματος της Λίμνης Παμβώτιδας» με απόφαση της Περιφέρειας Ηπείρου με ημερομηνία 14.06.2013, το οποίο επεβλήθη προς εφαρμογή στην σημερινή Διοίκηση του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης. Οι Γερμανοί δήλωσαν ενδιαφέρον αλλά τελικά δεν συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Το νομικό τους τμήμα στην Γερμανία, μετά την ανακοίνωση των όρων πρότεινε στην εταιρία να μην λάβει μέρος στον διαγωνισμό, διότι δεν ήτανε σύμφωνο με κάποια άρθρα του διαγωνισμού που αντίκειτο στις αρχές τους.
Ο Περιφερειάρχης ενημερώθηκε με e-mail. Είχε προηγηθεί στις 20 Μαρτίου 2012 ημερίδα στο συνεδριακό κέντρο της Περιφέρειας, με ομιλητή τον Γερμανό κ. St. Bruns, μηχανολόγο, μηχανικό ειδικευμένο σε θέματα θεραπείας υδάτινων οικοσυστημάτων και εμπειρία θεραπείας 80 περίπου λιμνών σε παγκόσμιο επίπεδο, ο οποίος παρουσίασε διάφορες προτάσεις από διάφορες λίμνες. Κάθε λίμνη ως γνωστόν έχει και τις δικές της ιδιαιτερότητες και απαιτεί την δική της μελέτη.
Ο ισχυρισμός τις Περιφέρειας ότι η εν λόγω εταιρία «δεν απαντούσε ούτε καν στα τηλεφωνήματα που της είχαν γίνει προκειμένου να ενημερωθεί για την διαδικασία» είναι τελείως αβάσιμη και σκόπιμη διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Διότι τηλέφωνα και e-mail της εταιρίας ως και τα τηλέφωνα και τα e-mail του Κου Ασωνίτη ως του ειδικού συνεργάτου της εταιρίας για την Ελλάδα ήτανε ανοιχτά 24 ώρες. Το δε γραφείο του κου Ασωνίτη ήτανε σε καθημερινή επαφή με τους συνεργάτες της Περιφέρειας Ηπείρου.
Παρακαλώ μην ψεύδεστε!!! Βασική αρχή επιτυχίας κάθε περιφερειακής αρχής είναι η εμπιστοσύνη κι αυτή δεν χαρίζεται, κερδίζεται!
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΣΩΝΙΤΗΣ

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ