ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ

Γράφτηκε από τον/την ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Εντυπωσιάζεσαι…
✒ Aπό τη μία, εντυπωσιάζεται κανείς περπατώντας κάτω από τις πέτρινες καμάρες του αρχοντικού Χουσείν Μπέη στην οδό Πινδάρου, τώρα που καθαρίστηκε η αυλή του απ’ τα βάτα, τα οποία το είχαν κάνει κυριολεκτικά απροσπέλαστο.
Κομψοτέχνημα…
✒ Εντυπωσιάζεται από το μέγεθος του κτιρίου, από την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, από τα ξύλινα πατώματα και ταβάνια, αλλά και από τους φτιαγμένους με πλίνθους και ξύλο τοίχους. Στην εποχή του θα ήταν σίγουρα ένα πραγματικό κομψοτέχνημα…
Κατάντησε ερείπιο!
✒ Από την άλλη, προκαλεί θλίψη και… μελαγχολία η παρακμή του κτιρίου. Οι φθορές πολύ μεγάλες, η στέγη έχει σχεδόν καταρρεύσει, τα ξύλινα στοιχεία έχουν μισοσαπίσει. Ο χρόνος και η εγκατάλειψη το έχουν μετατρέψει σε ερείπιο.
Είχε τα χρήματα…
✒ Δε μπορεί να μην αναρωτηθείς, γιατί η Μητρόπολη εγκατέλειψε στην τύχη του ένα από τα παλιότερα σωζώμενα αρχοντικά αυτής εδώ της πόλης. Είχε στο παρελθόν τα χρήματα  να το συντηρήσει και να το αξιοποιήσει κατάλληλα…
Μόνο… μερεμέτια!
✒ Αντ’ αυτού, έφτιαξαν μόνο πριν καμιά 30αριά χρόνια τη στέγη του κτιρίου χωρίς όμως να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα της κατασκευής και έκαναν κάποια… μερεμέτια χρησιμοποιώντας υλικά τελείως ξένα προς το μνημείο όπως το τούβλο και το τσιμεντολίθι!
Ευτυχώς η Περιφέρεια…
✒ Η στήλη έχει ασχοληθεί επανειλημμένα με το «Σπίτι του Δεσπότη» γιατί το θεωρούσε πάντα ξεχωριστό κτίριο για τα Γιάννενα. Τώρα λοιπόν που βλέπει πώς άρχισε η αποκατάστασή του, έστω λίγο πριν καταρρεύσει, δε μπορεί παρά να νιώθει ικανοποίηση. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχει η Περιφέρεια…
Πόσο άλλαξε η πόλη!
✒ Εντυπωσιακή και η πληροφορία που έδωσε προχθές ο Προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων Κ. Σουέρεφ ότι ήταν εξοχικό σπίτι! Δηλαδή η περιοχή του Σταδίου ήταν τότε εκτός πόλης. Φαντάσου πόσο άλλαξε το τοπίο των Ιωαννίνων τους δυόμισι τελευταίους αιώνες!
Οι Θεσσαλοί τι να πουν;
✒ Κλαίμε εμείς εδώ στην Ήπειρο για τα διόδια της Ιόνιας, που όντως είναι μπόλικα και «τσουχτερά», ειδικά με τη λειτουργία και του σταθμού στο Δροσοχώρι, τι να πουν όμως και οι Θεσσαλοί!
Δύο διόδια στον Ε65…
✒ Δεν πρόλαβε να δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα του Ε65 που συνδέει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα και να ‘σου… τίθενται σε λειτουργία oι δύο πρώτοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ένας στους Σοφάδες και ο άλλος στα Τρίκαλα! Όχι που θα τον άφηναν έτσι τον άξονα…
Σχεδόν 5 ευρώ…
✒ Στον πρώτο σταθμό των Σοφάδων, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, η διέλευση για επιβατικό όχημα είναι 3 ευρώ. Στα Τρίκαλα πάλι 1,95 ευρώ. Παράλληλα μ’ αυτούς λειτούργησαν και δύο πλευρικοί σταθμοί…
Θα γίνουν κι άλλα!..
✒ Όταν με το καλό γίνει και το βόρειο τμήμα του Ε65, αυτό ως την Εγνατία, σίγουρα θα τεθεί σε λειτουργία ένας ακόμη σταθμός διοδίων, ενώ άλλος ένας θα γίνει στο νότιο τμήμα του άξονα, από την Ξυνιάδα στη Λαμία. Στην καλύτερη λοιπόν περίπτωση, τέσσερα διόδια μελλοντικά στον Ε65!
Η πραγματικότητα…
✒ Αυτή όμως είναι η πραγματικότητα με τους αυτοκινητόδρομους. Προσφέρουν ασφάλεια στο ταξίδι, ταχύτητα, άνεση, αλλά όσοι τους χρησιμοποιούν θα τα πληρώνουν όλα αυτά και μάλιστα βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη…

Δαφνοστολισμένη…
✒ Δαφνοστολισμένη η εικόνα του Νεομάρτυρα Αγίου Γεωργίου και η ασημένια οστεοθήκη του που λιτανεύτηκαν χθες με επισημότητα.
Όσο για τους Γιαννιώτες, πλήθος κόσμου πέρασε επί διήμερο από το Ναό της Πλατείας Πάργης και τον Οίκο του Αγίου για να ανάψει ένα κερί και να προσκυνήσει…


Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ