ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ

Γράφτηκε από τον/την ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

«Βουτιά» στο αρχείο…
✒    Πολύ ενδιαφέροντα πράγματα μπορεί να ανακαλύψει κανείς ξεφυλλίζοντας το αρχείο του «Π.Λ.». Βρίσκει ειδήσεις και νέα που τον βάζουν σε σκέψεις, δίνοντάς του την ευκαιρία να συγκρίνει το τότε με το τώρα.

«Νέο μεγάλο έργο…»
✒    Πάμε λοιπόν πίσω στο μακρινό πια 1992: «Και νέο μεγάλο έργο. Ένα δις από ΕΟΚ για μελέτη δρόμου Μετσόβου – Βόλου», το κύριο θέμα της εφημερίδας στις 28 Ιανουαρίου, το οποίο χαρακτηριζόταν ως αποκαλυπτικό!

Δρόμος ως τον Βόλο!
✒    Φιλοξενώντας και δηλώσεις του τότε προέδρου του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Π. Τσουκανέλη, αναφέρεται στον σχεδιασμό κατασκευής ενός άξονα που ουσιαστικά θα συνδέει τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου με μεγάλα εμπορικά οφέλη…

Δεν έγινε ποτέ…
✒    Όπως ξέρουμε εμείς, 25 χρόνια μετά, τέτοιος δρόμος δεν έγινε τελικά ποτέ! Στη θέση του κατασκευάζεται αυτή την περίοδο ένας άλλος άξονας, ο Ε65, ο οποίος όμως δε φτάνει στον Βόλο και το βόρειο άκρο του, αυτό που θα «κουμπώνει» στην Εγνατία, παραμένει… μετέωρο.

Και για το τραίνο…
✒    Την 1η Φεβρουαρίου της ίδιας χρονιάς πάλι ο «Π.Λ.» γράφει πρωτοσέλιδα για «τραίνο στην Ήπειρο» και κάνει λόγο για ένα έργο που η κατασκευή του επιβάλλεται για λόγους εθνικούς, συγκοινωνιακούς, εμπορικούς…

Ετοιμαζόταν μελέτη!
✒    Μάλιστα, αναφέρει πως μέσα στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς θα είναι έτοιμη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Τρικάλων – Άρτας.

Ακόμα δε… σφύριξε!
✒ Μέχρι σήμερα τρένο, ως γνωστόν, δε… σφύριξε στην Ήπειρο! Ωστόσο, το «όνειρο» παραμένει ζωντανό, αν και φως στον ορίζοντα για το συγκεκριμένο έργο δε φαίνεται ακόμα. Τρεις δεκαετίες μετά, λοιπόν, εξακολουθούμε απλά να συζητάμε γι’ αυτό…

Χρόνια και χρονάκια…
✒    Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα στον τόπο μας. Για να γίνει ένα σημαντικό έργο, υποδομής κυρίως, πρέπει να περάσουν χρόνια και χρονάκια, ενώ συχνά φιλόδοξα σχέδια δεν υλοποιούνται ποτέ. Και μετά μιλάμε για ανάπτυξη κι ανάπτυξη δε βλέπουμε!

Έγιναν κι έργα…
✒    Να μην είμαστε άδικοι όμως. Υπάρχουν και σημαντικά έργα που τελικά υλοποιήθηκαν. Παράδειγμα η Εγνατία Οδός που ξεκίνησε ως σχέδιο στις αρχές της δεκαετίας του ‘90. Κι αυτή όμως χρειάστηκε σχεδόν 20 χρόνια ώσπου να ολοκληρωθεί.

Είναι και η Ιόνια…
✒    Άλλο σημαντικό έργο η Ιόνια Οδός που ως τον Μάρτιο θα έχει πάρει σάρκα και οστά στο σύνολό της σχεδόν. Επιμένουμε στους δρόμους επειδή η αναπτυξιακή τους διάσταση για την Ήπειρο είναι αυτονόητη και χειροπιαστή…

Ταξίδι τρεισήμισι ωρών!
✒    Ειδικά για την Ιόνια, διαβάσαμε χθες σε δημοσίευμα ότι με την ολοκλήρωσή της η χρονική απόσταση που θα χωρίζει πλέον τα Γιάννενα από την Αθήνα θα είναι 3 ώρες και 30 λεπτά, εφόσον το όχημα κινείται με μια μέση ταχύτητα 120 χιλιομέτρων / ώρα!

Σημαντικό κέρδος…
✒    Και τέσσερις ώρες να είναι το ταξίδι για όσους δεν τρέχουν τόσο, το κέρδος είναι πάλι σημαντικό, αφού σήμερα χρειαζόμαστε σχεδόν δυόμιση ώρες παραπάνω για να φτάσουμε στην πρωτεύουσα, ενώ το ταξίδι μέσω του άξονα θα είναι άνετο και ασφαλές…

Θα πληρώνουμε…
✒    Φυσικά, αυτά δε θα μας δοθούν δωρεάν! Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, συνολικά το κόστος του ταξιδιού Γιάννενα – Αθήνα θα ανέρχεται στα 36,80 ευρώ με τα διόδια και τη γέφυρα. Από δω ως το Αντίρριο θα πληρώνουμε 12 ευρώ. Ας είναι…

Πίνει και… καφέ!
✒    Άμα έχεις χιούμορ, δε σε τρομάζει τίποτα! Ακόμα και το χιόνι το χαίρεσαι, αρκεί να διαθέτεις και λίγη φαντασία!
Δείτε, ας πούμε, τι ωραίο χιονάνθρωπο έφτιαξαν τις προηγούμενες μέρες σε καφετέρια στο κέντρο της πόλης. Ακόμα και καφέ του ‘δωσαν να… πιει!

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017