ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ - ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Γράφτηκε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ on . Posted in Προσκήνιο-Παρασκήνιο


«ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΗ» - ΜΟΛΥΒΔΟΣΚΕΠΑΣΤΗ!
Δεν είχα την τύχη να προσκυνήσω την «Μολυβδοσκέπαστη» (φωτ.) και είχα πολύ καιρό να πάω στο «Μπουραζάνι» και την Κόνιτσα. Έτσι δεν δίστασα καθόλου να συμμετάσχω στην ημερήσια εκδρομή που οργάνωσε, όπως πάντα με μεγάλη φροντίδα και επιτυχία η «ΠΕ­ΡΙΗ­ΓΗ­ΤΙ­ΚΗ» σ’ αυτούς τους τόπους, την Κυριακή 30.4.17. Για το περιποιημένο Μοναστήρι και τα θαύματα της Χάρης της μας ιστόρησε δι’ ολίγων ο μόλις περατώσας την λειτουργία της Κυριακής μοναχός μοιράζοντάς μας και το αντίδωρο. Στην αυλή του αναπαύεται -υποθέτω ήρεμος επειδή εκείνος είχε εκτελέσει στο ακέραιο το καθήκον του- ο Μακαριστός Μητροπολίτης Σεβαστιανός (φωτ.).
Πέραν αυτού όμως επισκεφτήκαμε και το ακριτικό χωριό της «Μολυβδοσκέπαστης», όπου σήμερα κατά πληροφορίες διαβιούν περί τα είκοσι άτομα. Εν τούτοις, κάποτε υπήρχε εκεί... «Σύλλογος Υπαλλήλων της Εθνικής Τράπεζας», όπως αποδεικνύει ονοματοδοσία κεντρικής οδού, ο οποίος, για να συγκροτηθεί χρειάζεται περισσότερα από είκοσι άτομα! Κάνοντας βέβαια τον, πολύ ενδιαφέροντα Εθνικά, περίπατό μου, κοντά στο ακριτικό φυλάκιο διαπίστωσα και την ύπαρξη τάφων πεσόντων Ελλήνων στρατιωτών στις ένδοξες μάχες του 1940 και ρίγησα από συγκίνηση (φωτ.).
Παρατηρώντας σε αυτό το σημείο τα στημένα, άχρηστα πια δύο κανόνια, είχα την περιέργεια να διαβάσω το... «βιογραφικό» τους που ήταν κολλημένο στις μεταλλικές προφυλακτικές μάσκες τους.
Το ένα ήταν αντιαρματικό που χρησιμοποιήθηκε από τους Άγγλους στις νικηφόρες μάχες στην Αφρική εναντίον του Ρόμελ, και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο... «δόθηκε»; στην Ελλάδα, όπου χρησιμοποιήθηκε μόνο σε ορισμένες στρατ. ασκήσεις μέχρι την αχρήστευσή του.
Το άλλο ήταν ένα από τα περίφημα βαρειά 25λιβρα, που χρησιμοποιήθηκε επίσης από τους Άγγλους, όπως το προηγούμενο, στις νικηφόρες μάχες της Αφρικής και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο... «δόθηκε»; και αυτό στην Ελλάδα, όπου κατά τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιήθηκε μόνο για βολές σε στρατ. ασκήσεις. Και τα δύο ήταν Αγγλικής κατασκευής! Η ανάγνωση αυτών των «βιογραφικών» των κανονιών, μου έκανε τρομερή εντύπωση και γι’ αυτό έβαλα την λέξη «δόθηκε» σε εισαγωγικά με ερωτηματικό! Μου προέκυψε ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό. Οι μεν Άγγλοι τα κατασκεύασαν και τα χρησιμοποίησαν επιτυχώς εκεί που έπρεπε για την πατρίδα τους. Ύστερα όμως τους ήταν απολύτως άχρηστα και τα «έδωσαν» σε εμάς, αντί να τα μετατρέψουν σε «παλιοσίδερα»!
Ερωτώ λοιπόν: Μας τα «έδωσαν» τζάμπα ή μήπως μας τα πούλησαν, γνωρίζοντας βασικά ότι και για εμάς είχε τελειώσει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και επομένως δεν τα χρειαζόμασταν πια; Αυτό το «βιολί» με την Αγγλική και στη συνέχεια την Αμερικάνικη στρατιωτική... «βοήθεια», πόσο αύξησε το χρέος αυτής της δύστυχης χώρας, ώστε να την κάνει... «δανείων υποτελή» σε αυτούς, οι οποίοι τώρα μας χλευάζουν, ενώ κάποτε φώναζαν στην Οικουμένη ότι: ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ;

ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ;
Αλήθεια, σε ποια χώρα ζούμε; Είναι δυνατόν να ζούμε στην Ελλάδα, αυτήν που γνωρίζουμε από τα γεννοφάσκια μας, με όλα της τα ελαττώματα, αλλά σεβαστή από όλον τον κόσμο, όχι μόνο για τα επιτεύγματα των σύγχρονων από το 1821 ως το 1940 και δώθε; Όχι δεν είναι δυνατόν! Δεν είναι δυνατόν ένας Υπουργός - υποτίθεται μορφωμένος, πολιτικός μηχανικός - να μιλάει από ενός «βήματος» προς κάποιους διαμαρτυρόμενους, ότι μπορούν άνετα στα «διόδια» να μην υπακούουν στην καταβολή του αναλόγου ποσού, να τα κάνουν μαντάρα και εκείνος ο ίδιος ύστερα θα παραστεί στο δικαστήριο ως μάρτυρας υπεράσπισής τους! Υπάρχει, λέει, και το... προηγούμενο του «ακαταδίκαστου»! Κατά σύμπτωση... ο ίδιος υπουργός είναι αυτός που υπέγραψε για την τοποθέτηση των «επίδικων» διοδίων, επειδή ο σύγχρονος δρόμος, έγινε με συμφωνία Κράτους και Τεχνικής Εταιρείας, έναντι αμοιβής να εισπράττει τα διόδια. Επομένως «δεν πληρώνω» σημαίνει ότι πηγαίνω από αλλού! Ο σύγχρονος δρόμος εκτός της κατασκευής του έχει και έξοδα συντήρησης, σηματοδότησης, αερισμό σηράγγων κ.λπ. κ.λπ. Ο έχων χρήματα για την αγορά σύγχρονου αυτοκινήτου, έχει ασφαλώς και αυτά για την κίνησή του σε σύγχρονους δρόμους ή όχι;
Γι - Πας

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017