ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ...

Γράφτηκε από τον/την ΕΥΗ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΝΤΟΥ on . Posted in Παρεμβάσεις

Φόρουμ Αγροδιατροφής χωρίς τα κορυφαία Ηπειρωτικά προϊόντα!..

● Τρία Υπουργεία συνεργάστηκαν (Οικονομίας και Ανάπτυξης, Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης), για το Φόρουμ Αγροδιατροφής - Τουρισμού - Βιομηχανίας, που έλαβε χώρα την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, με τα κορυφαία όμως Ηπειρωτικά προϊόντα να είναι απόντα από την μελέτη που παρουσιάστηκε! Κι αυτό, όταν στόχος του Φόρουμ υποτίθεται πως είναι «να λειτουργήσει ως βασικό υποστηρικτικό εργαλείο για την επεξεργασία, τη διαμόρφωση και την υποβολή προτάσεων και θέσεων προς την Πολιτεία, που θα συνδέουν τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα και την μεταποιητική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την μεταποίηση στον αγροδιατροφικό τομέα»!
Πού είναι η Ήπειρος σε όλο αυτό; Πουθενά! Κι ας διαθέτει μια σειρά ποιοτικών αγροτικών (και όχι μόνο) προϊόντων, «leaders» στην εγχώρια αγορά, που διακινούνται με μεγάλες αξιώσεις και στο εξωτερικό! Το ατόπημα αυτό, σωστά καυτηρίασε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, ο οποίος συμμετείχε στο Φόρουμ, «αδειάζοντας» ουσιαστικά το εγχείρημα, που στην βάση του μπορεί να ήταν σωστό, η υλοποίησή του όμως «μπάζει» από παντού, είναι ημιτελές και δεν δίνει την πραγματική εικόνα.
Και για του λόγου το αληθές, ο Αλ. Καχριμάνης αναφέρθηκε σε κάποια πολύ χαρακτηριστικά προϊόντα της Ηπείρου, «πρωταγωνιστές» στην ελληνική αγορά, που όμως έλειπαν παντελώς από την εν λόγω μελέτη. Για παράδειγμα τα κοτόπουλα του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού «Πίνδος», του «Νιτσιάκου» και του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Άρτας,  τα οποία καλύπτουν το 85% της ελληνικής αγοράς, το εμφιαλωμένο νερό με τις δύο μεγάλες βιομηχανίες  «Ζαγόρι» και «Βίκος» που καλύπτουν το 50% της ελληνικής αγοράς, τα ντόπια αυγά, με τα οποία καλύπτεται το 80% της αγοράς, τα τυροκομικά προϊόντα «Δωδώνη», «Ήπειρος», «Καράλης», «Μπάφας», τα κρασιά, το τσίπουρο κ.α.  «Όταν μια μελέτη που γίνεται για να βοηθήσει τον πρωτογενή τομέα, δεν γίνεται με την πρέπουσα σημασία, τελικά δεν βοηθά στην εξωστρέφεια των προϊόντων και των παραγωγών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά κι αυτό τα λέει όλα.
Η εξωστρέφεια των προϊόντων μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από ολοκληρωμένες προσπάθειες, σε συνεργασία με όλους τους φορείς που γνωρίζουν πολύ καλύτερα τα προϊόντα των περιοχών τους. Με πραγματικούς αριθμούς, την δυναμική που έχουν σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και τις προοπτικές που ανοίγονται κάθε φορά, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι η Περιφέρεια δουλεύει προς την κατεύθυνση να καθιερωθεί η Ήπειρος τουριστικός προορισμός 12 μήνες το χρόνο!
* * *
Η αλήθεια είναι ότι η σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει δείξει ότι διαθέτει γνώση και εργαλεία για εφαρμογή καίριων πολιτικών που θα αναδείξουν τα συγκριτικά πλεονέκτημα κάθε περιοχής και τα οποία θα συμβάλλουν, υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, στην αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Εάν θέλουν μια ολοκληρωμένη εικόνα, ας δώσουν περισσότερη βαρύτητα στους τοπικούς φορείς, που γνωρίζουν καλύτερα την δυναμική της περιφέρειάς τους και ίσως με καλύτερη συνεργασία, μπορεί να βγει κάτι χρήσιμο από τις μελέτες που κατά καιρούς παρουσιάζονται σε εκδηλώσεις και ημερίδες...
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ