ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ...

Γράφτηκε από τον/την ΕΥΗ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΝΤΟΥ on . Posted in Παρεμβάσεις

 Της ΕΥΗΣ  ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΝΤΟΥ

● Οδεύει προς το τέλος της η φετινή καλοκαιρινή τουριστική σεζόν και ήδη ξεκίνησε ο πρώτος απολογισμός από επαγγελματίες και τοπικούς φορείς, που αμέσως θα πρέπει να αρχίσουν να χαράζουν και τη νέα στρατηγική που θα ακολουθήσουν την επόμενη χρονιά. Τι πήγε στραβά, ποιες ελλείψεις παρατηρήθηκαν, πού θα μπορούσαμε να τα πάμε καλύτερα... Εξάλλου, ο τουρισμός στην Ήπειρο, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα δυνατά της χαρτιά. Κι αυτό γιατί μπορεί να υπάρξει 12 μήνες το χρόνο, συνδυάζοντας αρμονικά τον ορεινό με τον θαλάσσιο, τον αθλητικό, θρησκευτικό, πολιτιστικό…
Βέβαια, για να υπάρχουν άμεσα αποτελέσματα, απαιτείται μια κοινή γραμμή, στη βάση «18 Δήμοι, μια περιφέρεια και μια ενιαία στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης». Αυτό εξάλλου -και σωστά- επιδιώκει η Περιφερειακή Αρχή της Ηπείρου, η οποία αναλαμβάνοντας κεντρικό ρόλο – αφού αυτή διαχειρίζεται τους πόρους και τα προγράμματα - θα μπορούσε να συντονίσει καλύτερα και στοχευμένα, όλους τους Δήμους. Έτσι, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής και συνδυάζοντάς τα κατάλληλα, θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα ολοκληρωμένου τουριστικού προϊόντος, που θα μπορεί να προσελκύει περισσότερους επισκέπτες.
Το γεγονός ότι ο Δήμος Ιωαννιτών διαχωρίζει την θέση του και κινείται στη λάθος λογική του «8 Δήμοι, ένας νομός, μια στρατηγική για τον τουρισμό», δείχνει ότι θέλει να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο, πιο.. μοναχικό! Πρωτοβουλίες σαν κι αυτή που συναντήθηκαν όλοι οι Δήμαρχοι του Νομού Ιωαννίνων την περασμένη Παρασκευή και συζήτησαν θέματα τουριστικής ανάπτυξης, είναι πολύ χρήσιμες και θα πρέπει να γίνονται συχνότερα. Όμως οι αιρετοί θα πρέπει να ξεφύγουν από την λογική της… απομόνωσης και να αναζητήσουν συνέργειες με όλους τους Δήμους και τους φορείς της Ηπείρου, χαράσσοντας μια κοινή πολιτική προσέλκυσης επισκεπτών.
Ωστόσο, μπορεί να πει κανείς (στην προκειμένη περίπτωση ο Δήμος Ιωαννιτών), τι κοινό μπορεί να έχουν οι ορεινοί Δήμοι της Ηπείρου με τους παραθαλάσσιους. Κι όμως, ο τουρίστας που θα πάει στα Ηπειρωτικά παράλια, αν θέλει και του προταθεί, του δίνεται η δυνατότητα σε λιγότερο από μια ώρα, να φθάσει μέχρι το αρχαιολογικό θέατρο της Δωδώνης ή σε κάποιο ιστορικό μοναστήρι ενός ορεινού χωριού. Εξάλλου, πολλοί είναι οι ξένοι επισκέπτες που λατρεύουν την ελληνική παράδοση, τα ήθη και τα έθιμά μας  και θα ήθελαν να συνδυάσουν εκτός από τις βουτιές στις γραφικές παραλίες μας, μια επίσκεψη σε κάποιο πολιτιστικό ή και θρησκευτικό αξιοθέατο, ακόμη και σε πανηγύρια. Και ευτυχώς, η Ήπειρος είναι προικισμένη με πολλά από αυτά και στους τέσσερις Νομούς. Αρκεί όμως να τους προταθούν εγκαίρως, ενιαία και όχι αποσπασματικά, από έναν κεντρικό φορέα και μετά οι ίδιοι θα επιλέξουν τις διαδρομές.

***
Για να μπορεί όμως να γίνει αυτό, χρειάζεται κοινή προσέγγιση και στρατηγική από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία θα πρέπει να διακατέχεται από πνεύμα ειλικρινούς συνεργασίας.  Όλοι οι φορείς της Ηπείρου θα πρέπει να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και ο καθένας, με τις ξεχωριστές του προτάσεις (ανάλογα με το τι προσφέρει η κάθε περιοχή), μπορούν να συμπράξουν και να προσφέρουν στους επισκέπτες ένα ολοκληρωμένο ενιαίο πακέτο. Η Ήπειρος έχει τις δυνατότητες να δημιουργήσει ένα ισχυρό τουριστικό προϊόν. Μεμονωμένα τα καταφέρνει, συλλογικά όμως και πανηπειρωτικά θα τα καταφέρει καλύτερα…
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιόνια Οδός Σεπτέμβριος 2016