Αλλάζει οριστικά ο οδικός χάρτης της Ηπείρου

Στην τελική ευθεία τα έργα σε Ιόνια και Ολυμπία Οδό

- Γρήγορο ασφαλές, αλλά και «τσουχτερό» το ταξίδι από και προς την Αθήνα, αφού τα διόδια μόνο θα στοιχίζουν περί τα 80 ευρώ

TSAGKAROPOYLOY GEFYRA

Γρήγορο και κυρίως ασφαλές θα είναι το ταξίδι από τα Γιάννενα μέχρι την Αθήνα – και αντίστροφα – όταν δοθούν στην κυκλοφορία στο σύνολό τους οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι (Ιόνια και Ολυμπία Οδός), οι εργασίες των οποίων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Αυτό σημαίνει ότι σύντομα εικόνες σαν κι αυτές που είδαμε πριν λίγες μέρες στην Εθνική Οδό Πατρών – Κορίνθου, με τον εγκλωβισμό χιλιάδων αυτοκινήτων για ώρες, λόγω χιονιά,  δεν θα επαναληφθούν!
Εάν όλα πάνε καλά – όπως μέχρι στιγμής φαίνεται – το 2017, θα είναι χρονιά των μεγάλων οδικών αξόνων. Μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και αφού τα έργα πέρασαν από… σαράντα κύματα, πολύ σύντομα αλλάζει ριζικά ο οδικός χάρτης της χώρας, βγάζοντας οριστικά την Ήπειρο από την οδική απομόνωση, δημιουργώντας νέες προοπτικές για την περιοχή μας, εάν φυσικά τις αξιοποιήσουμε κατάλληλα!

Σε καλό δρόμο…
Σχεδόν το σύνολο των δρόμων – πλην μερικών εξαιρέσεων – αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τέλος Μαρτίου, ενώ τα υπόλοιπα τμήματα μέχρι τον Αύγουστο! Πάντως, με την παράδοση αρκετών τμημάτων της Ιόνιας Οδού, ήδη οι συνθήκες του ταξιδιού μέχρι την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έχουν καλυτερεύσει σε σημαντικό βαθμό για τους οδηγούς.

Πώς θα παραδοθούν…
Στο πώς θα παραδοθούν, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, από τους οποίους η Ήπειρος θα ωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό, αναφέρεται το economy365.gr. Πιο συγκεκριμένα:

Ιόνια Οδός
Η εικόνα στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου - Ιωαννίνων δείχνει να έχει αλλάξει σημαντικά το τελευταίο έτος, χάρη και στις... μισθώσεις γης από την ίδια την ΤΕΡΝΑ (1.746 στρέμματα από 363 ιδιοκτήτες). Τα προβλήματα παραμένουν σε τρία σημεία, όπου καθυστέρησαν οι απαλλοτριώσεις: Στα πρώτα δέκα χιλιόμετρα του έργου, στην περιοχή Ρίζας, πριν από τη σήραγγα της Κλόκοβας. Στην περιοχή Κρίκελλου (105-108ο χλμ.), όπου τα κακά εδάφη περιορίζουν τις δυνατότητες επιτάχυνσης των εργασιών (το πιθανότερο είναι η κυκλοφορία για 3 χλμ. να διοχετεύεται στον ένα κλάδο). Και στην περιοχή του στρατοπέδου Παπαγεωργίου στα Γιάννενα (185-187ο χλμ.), όπου ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο δεν θα παραδοθεί στην Ιονία Οδό κανένας από τους 5 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ) του άξονα, ωστόσο καταβάλλεται προσπάθεια να λειτουργούν τουλάχιστον επαρκή πρατήρια καυσίμων, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα... Εγνατίας Οδού.

Ολυμπία Οδός
Όσον αφορά την Ολυμπία Οδό, έως το τέλος Μαρτίου θα δοθεί στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Πάτρας (στην πραγματικότητα, το τμήμα από Ξυλόκαστρο έως Πάτρα, καθώς το τμήμα Κορίνθου - Κιάτου - Ξυλοκάστρου ήδη παραδόθηκε τους προηγούμενους μήνες). Απομένουν τέσσερα σημεία: στην περιοχή Καμάρι (ανάμεσα στο Ξυλόκαστρο και στο Δερβένι), όπου η κατασκευή καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Στην περιοχή Καμάρες (στο τμήμα Αιγίου - Παναγοπούλας), όπου καθυστέρησε η απαλλοτρίωση 500 μέτρων. Και στην περιοχή Αραχωβίτικων, που καθυστέρησε επίσης από απαλλοτριώσεις, στο τμήμα Παναγοπούλας - Ρίου. Οι εργασίες στα τρία σημεία θα ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος Αυγούστου. Έως τότε η κυκλοφορία στα συγκεκριμένα σημεία θα διεξάγεται με τη βοήθεια τοπικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (λ.χ. στενώσεις, χρήση μόνο ενός ρεύματος κυκλοφορίας). Η Ολυμπία Οδός είναι ο μόνος από τους τέσσερις παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους στον οποίο επιτράπηκε να παραδώσει ένα τμήμα αργότερα από τον Αύγουστο. Πρόκειται για τον κόμβο του Ρίου, στον οποίο θα λειτουργήσει τον Μάρτιο το ρεύμα από Αθήνα προς τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (και το αντίθετο), ενώ τα υπόλοιπα (προς Πάτρα, Ρίο) θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του έτους.

Ε65
Το τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων θα παραδοθεί στο τέλος Μαρτίου στο σύνολό του. Στα πρώτα 5 χλμ. του τμήματος, ωστόσο, η κυκλοφορία ενδέχεται να εξυπηρετείται για κάποιους μήνες ακόμα από το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς οι εργασίες καθυστέρησαν να ξεκινήσουν.

Ασφαλές, αλλά πανάκριβο!
Βέβαια, μπορεί στο σύνολό του το ταξίδι από και προς την Αθήνα σε λίγο καιρό να είναι ξεκούραστο και ασφαλές, ωστόσο οι οδηγοί θα καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το κάνουν! Όταν μπουν κανονικά τα διόδια, το ταξίδι θα  κοστίζει συνολικά 39,60 ευρώ με την χρήση της Αττικής Οδού και 36,80 χωρίς την Αττική Οδό.
Το κόστος της Αττικής Οδού είναι 2,80 ευρώ. Η διαδρομή Ελευσίνα-Ρίο θα κοστίζει περίπου 11,50 ευρώ, ενώ η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου 13,30 ευρώ. Στη συνέχεια η διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα θα κοστίζει περίπου 12 ευρώ.
Για το πήγαινε – έλα λοιπόν θα απαιτούνται περίπου 80 ευρώ μόνο για διόδια. Εάν προσθέσει κανείς και την βενζίνη, η οποία στη χώρα μας κινείται σε εντυπωσιακά υψηλές τιμές, τότε το ταξίδι με το Ι.Χ. θα είναι μεν ασφαλές, αλλά και εξαιρετικά… αλμυρό.
Αλλά, σ’ αυτή τη χώρα δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα…

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ