Δύο Γιαννιώτες στους κορυφαίους του Μαραθώνιου Θεσσαλονίκης!

on .

TYPOY LIONTOS

• Σπουδαίους αθλητές έχουν «γεννήσει» κι εξακολουθούν ακόμα να αναδεικνύουν τα Γιάννενα, σε διάφορα αθλήματα.

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, με την ανάπτυξη του δρομικούς κινήματος σε όλη τη χώρα, αρκετοί είναι οι Γιαννιώτες δρομείς που διακρίνονται σε μεγάλες διοργανώσεις ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους αθλητές.
Αυτό συνέβη και στον πρόσφατο Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο δρομικό αγώνα σήμερα στην Ελλάδα μετά τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Δύο Γιαννιώτες δρομείς με πολλά χιλιόμετρα στο «κοντέρ» και σημαντικές διακρίσεις στο ενεργητικό τους κατάφεραν να ξεχωρίσουν στη διαδρομή των 42.195 χιλιομέτρων, τερματίζοντας με χρόνους που σ’ εμάς τους κοινούς θνητούς φαντάζουν… άπιαστοι!
Ο λόγος για τον Βίκτωρα Τύπου και τον Φώτη Λιόντο, οι οποίοι βρέθηκαν στην πρώτη 15άδα της μεγάλης διαδρομής (των 42 χλμ.) και μιλούν στον «Π.Λ.» για το τρέξιμο, τους μαραθωνίους και την προετοιμασία που απαιτείται ώστε να κάνει ένας δρομέας καλή εμφάνιση σ’ αυτούς.

Ο Βίκτωρας Τύπου
Ο Βίκτωρας Τύπου, κόβοντας το νήμα της μεγάλης διαδρομής σε χρόνο 2.46.53. θεωρείται δικαιωματικά ο κορυφαίος Γιαννιώτης δρομέας του φετινού Μαραθώνιου «Μέγας Αλέξανδρος». Τερμάτισε λοιπόν από τους πρώτους ξεπερνώντας χιλιάδες δρομείς απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό οι οποίοι δοκίμασαν την τύχη τους στα 42.195 χλμ.. Τι σημαίνει ο συγκεκριμένος χρόνος; Ότι ο επί δύο ώρες και τρία τέταρτα έτρεχε με μέση ταχύτητα κάτι παραπάνω από 15 χιλιόμετρα την ώρα! Αν δοκιμάσει κανείς να κάνει το ίδιο, έστω για πέντε λεπτά, θα καταλάβει περί τίνος πράγματος μιλάμε!
Ερωτηθείς για το αποτέλεσμα του αγώνα, ο γνωστός δρομέας το χαρακτηρίζει «καλό» (!), προσθέτοντας ότι «απαιτείται αρκετός κόπος για να φτάσει κανείς σ’ αυτό το επίπεδο, όμως από τη στιγμή που θα το αγγίξει, γίνεται πιο εφικτό, πάντα με την ανάλογη προετοιμασία. Σαφώς όμως και είναι αυτός ένας επίπονος ρυθμός, όπως και να ‘χει».

Τρεις μήνες προπόνηση…
Τι προετοιμασία άραγε χρειάζεται για να τρέξει κανείς 42 χιλιόμετρα σε λιγότερες από τρεις ώρες; «Βασικά απαιτούνται 12 εβδομάδες προετοιμασίας, περίπου τρεις μήνες, όσον αφορά όμως έναν αθλητή που έχει ήδη τη βάση, δε μιλάμε για αρχάριους δρομείς», τονίζει ο Βίκτωρας Τύπου. Ο ίδιος ξεκίνησε να τρέχει στην άσφαλτο το 2013, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα πρωτοδοκίμασε το βουνό. Τελικά τον κέρδισε η άσφαλτος… Από το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς και ανελλιπώς μέχρι σήμερα τρέχει σε έναν μαραθώνιο αγώνα, με εξαίρεση την περασμένη χρονιά που απείχε λόγω τραυματισμού. «Για μένα σπουδαίο ρόλο στο να πετύχεις κάτι στους αγώνες μεγάλων αποστάσεων παίζει και η ξεκούραση. Είναι βασικό στοιχείο της επιτυχίας. Γι’ αυτό κατά διαστήματα απέχω για αρκετό καιρό από τις προπονήσεις ώστε να αποκαθίσταται το σώμα μου», καταλήγει.

Ο Φώτης Λιόντος
Τον Μαραθώνιο της Θεσσαλονίκης ο Φώτης Λιόντος τον τερμάτισε σε χρόνο 2.46.58, δηλαδή πέντε δευτερόλεπτα μετά τον Βίκτωρα Τύπου κι έγινε ο δεύτερος κορυφαίος Γιαννιώτης για τη σημαντική αυτή διοργάνωση! Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στις τρεις διαδρομές του φετινού «Μέγα Αλέξανδρου» έτρεξαν συνολικά περίπου 21.000 δρομείς απ’ την Ελλάδα και το εξωτερικό, άρα ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μεγάλος!
Ο ίδιος δεν κρύβει φυσικά την ικανοποίησή του για το πολύ καλό αποτέλεσμα, για το οποίο προπονήθηκε συστηματικά τους τελευταίους μήνες, καθώς, όπως λέει στον «Π.Λ.», είχε βάλει εδώ και καιρό σαν στόχο του τον συγκεκριμένο αγώνα. «Πρέπει να λειτουργείς περίπου ως στρατιώτης αν θέλεις να πετύχεις καλές επιδόσεις σε μαραθώνιους ή άλλους μεγάλους αγώνες δρόμου. Χρειάζεται πειθαρχία, συστηματική προπόνηση, προσοχή στη διατροφή και αποφυγή συνηθειών όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, τα ξενύχτια, ειδικά το διάστημα αμέσως πριν τον αγώνα», τονίζει με έμφαση.
Ερωτηθείς για το τι συμβουλή θα έδινε σε κάποιον που σκέφτεται να γίνει δρομέας και ονειρεύεται να φτάσει να τρέξει κάποια στιγμή σ’ έναν μαραθώνιο όπως αυτός της Θεσσαλονίκης, ο Φ. Λιόντος συστήνει προπόνηση, επιμονή και υπομονή, προσθέτοντας πως όλα μπορούν να γίνουν σταδιακά και εφόσον χτιστεί μια καλή βάση.

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017