Δεν δίνουν επίδομα παραμεθορίου στους γιατρούς του Κ.Υ. Δελβινακίου

on .

TASOYLAS BOYLH

• Στις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ. Κώστα Τασούλα αναδεικνύονται συχνά σοβαρά ζητήματα που αφορούν την περιοχή μας, η οποία, ως γνωστόν, δεν τυγχάνει της απαιτούμενης στήριξης από την Πολιτεία.

Έχοντας, δυστυχώς, μείνει ακόμη στον… πάγο το θέμα της ελλιπούς φύλαξης των παραμεθορίων, αίτημα που συχνά επαναλαμβάνεται τόσο σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, όσο και με οχλήσεις των τοπικών φορέων προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ο Κ. Τασούλας, δίνει στην δημοσιότητα τις απαντήσεις δυο Υπουργών σε ερωτήσεις του για θέματα που αφορούν το Νομό Ιωαννίνων.

Το επίδομα υπαίθρου…

Στην ερώτηση του Κ. Τασούλα προς τον Υπουργό Υγείας Α. Ξανθό, σχετικά με την μη ένταξη του Κ.Υ. Δελβινακίου και των Περιφερειακών Ιατρείων που υπάγονται σ’ αυτό, στην Κοινή Υπουργική Απόφαση περί οικονομικών κινήτρων για τους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου προβληματικών και άγονων περιοχών, όπως προκύπτει από την απάντηση, το Υπουργείο στην ουσία αρνείται το «επίδομα υπαίθρου προβληματικών και άγονων περιοχών» για τους ιατρούς που υπηρετούν στο Δήμο Πωγωνίου και ειδικότερα στο Κέντρο Υγείας Δελβινακίου.

Με εξαίρεση τους αγροτικούς ιατρούς Πωγωνιανής και Κεράσοβου, οι υπόλοιποι γιατροί του Κ.Υ. Δελβινακίου και των λοιπών Περιφερειακών Ιατρείων της περιοχής δεν δικαιούνται αυτό το επίδομα, επειδή δεν θεωρούνται ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου! «Ασχέτως όμως προσωρινού ή μόνιμου χαρακτήρα της πρόσληψής τους οι ιατροί αυτοί υπηρετούν πραγματικά σε απομακρυσμένη και παραμεθόριο περιοχή και η Πολιτεία θα έπρεπε, αναγνωρίζοντας αυτό, να τους εξασφαλίζει το ανάλογο οικονομικό κίνητρο», τονίζει ο Γιαννιώτης βουλευτής.

Από το Υπ. Υποδομών

Απαντήσεις σε ερωτήματα Κ. Τασούλα έδωσε και ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Σχετικά με τα διόδια στο Νομό Ιωαννίνων ο Κ. Τασούλας αναφέρει: «ενόψει της λειτουργίας του νέου σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, ο Υπουργός δεν απαντά στο κρίσιμο ερώτημα εφαρμογής αναλογικών διοδίων για τους κατοίκους που μετακινούνται καθημερινά και πηγαινοέρχονται εντός του νομού (π.χ. από Μέτσοβο ή Ζαγόρι προς Γιάννινα και επιστροφή), αλλά μας ενημερώνει μόνο για μικρές μειώσεις τελών διοδίων στην Τύρια και στο Μαλακάσι. Το βασικό όμως πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται, γιατί το αναλογικό σύστημα θα εφαρμοστεί στα τέλη του 2018 γεγονός που θα επιβαρύνει μέχρι τότε βαρύτατα κυρίως τους κινούμενους εντός των ορίων του νομού μας. Ο κ. Σπίρτζης προφανώς οφείλει νέες απαντήσεις για αυτό το σοβαρό πρόβλημα τις οποίες και θα αναγκαστεί να δώσει».

Για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Τέλος, ο ίδιος Υπουργός Υποδομών ενημερώνει έπειτα από υποβολή σχετικού αιτήματος του Δήμου Πωγωνίου, πως ο άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με κεντρική νησίδα μέχρι Καλπάκι και μία λωρίδα ανά κατεύθυνση από εκεί μέχρι Κακαβιά, συνολικού μήκους 69,82 χλμ.) που θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και τους οικισμούς με 9 κόμβους, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) με συντονισμό ενεργειών των Υπουργείων Υποδομών, Οικονομικών και Ανάπτυξης.

«Το θέμα αξίζει προφανώς κάθε στήριξης και για το λόγο αυτό τα αρμόδια Υπουργεία θα ελέγχονται τακτικά για την επιτυχή εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου, που ανοίγει κυριολεκτικά νέες προοπτικές για το εμπόριο, τις μεταφορές και τον τουρισμό στο νομό Ιωαννίνων και ειδικότερα στους Δήμους Ιωαννιτών, Ζίτσας και Πωγωνίου», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Κ. Τασούλας.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ