«Προωθούν» ρυθμίσεις για προβλήματα που έχουν ήδη λυθεί στο παρελθόν!

on .

MPEZAS ANTONHS 11 6 14

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην προσπάθειά της να επουλώσει τις βαθιές πληγές που έχει ανοίξει στην κοινωνία και την οικονομία, επιδίδεται σε ένα ρεσιτάλ μικροψυχίας και δημαγωγίας. Παρουσιάζεται, έτσι, ότι δίνει λύσεις και  προωθεί νομοθετικές ρυθμίσεις  για   τοπικά προβλήματα τα οποία, όμως, έχουν ήδη λυθεί στο παρελθόν».
Αυτό τονίζει ο πρ. Υφυπουργός  Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας  Αντώνης Μπέζας, με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη στην Ηγουμενίτσα του Υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή και τις εξαγγελίες του σχετικά με την χερσαία ζώνη του Λιμένα!
Ας σημειωθεί ότι ο υπουργός παρέδωσε τα τοπογραφικά σχέδια στον Δήμαρχο, δεσμευόμενος ότι μέχρι το φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης.
Με αφορμή τις εξαγγελίες αυτές ο Θεσπρωτός πολιτικός ασκεί σκληρή κριτική, λέγοντας ότι «ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υποσχέθηκε να παραχωρήσει μέχρι το φθινόπωρο, από τον ΟΛΗΓ  στο Δήμο Ηγουμενίτσας –παρουσίασε και τα σχετικά τοπογραφικά διαγράμματα-  την έκταση που ήταν ήδη εκτός δικαιοδοσίας του ΟΛΗΓ και που την επέστρεψαν  στον ΟΛΗΓ για να την ξαναπάρουν  απ’ αυτόν».
Όσον αφορά την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης ο Αντ. Μπέζας υπενθυμίζει στην ανακοίνωσή του:
1ον. Με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΗΓ ΑΕ που έγινε το 2005, τα τμήματα της παραλιακής ζώνης  στα οποία δεν  αναπτύσσονται λιμενικές δραστηριότητες τέθηκαν εκτός της χρήσης, της  εκμετάλλευσης και  των ορίων αρμοδιότητας του ΟΛΗΓ και το πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας ικανοποιήθηκε.
2ον. Αν υπήρχε κάποιο  τυπικό πρόβλημα στη διαδικασία αποδέσμευσης από τον ΟΛΗΓ των συγκεκριμένων τμημάτων –που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν υπήρχε  λόγω της ύπαρξης σχετικής γνωμοδότησης του  Νομικού Συμβουλίου του Κράτους-  αυτό θα μπορούσε να  θεραπευτεί  με  πρόσθετη διοικητική πράξη και όχι με  αυτό που έγινε, με την επάνοδό τους δηλαδή  στον ΟΛΗΓ. Μήπως, επομένως, ο στόχος είναι διαφορετικός;
3ον) Οι χώροι  που βρίσκονται σε χερσαίες ζώνες  είναι κοινόχρηστα δημόσια κτήματα και ανήκουν  στο Δημόσιο κατά κυριότητα. Αυτό  που μπορεί να παραχωρηθεί στις τοπικές κοινωνίες είναι η χρήση και εκμετάλλευσή τους, γεγονός που μπορεί  να  γίνει και  με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο  μέσω της  σύναψης προγραμματικών  συμβάσεων  μεταξύ Δημοσίου και Δήμων. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα ανταποδοτικά οφέλη, μέσω προγραμματικών συμβάσεων  μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων (που είναι μονομετοχικές ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου) και της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Και ο Αντ. Μπέζας καταλήγει στην ανακοίνωσή του: «όσον αφορά στην παραχώρηση των Λιμένων σε ιδιώτες, η οποία κατά τον υπουργό Ναυτιλίας «δεν σχετίζεται  με την ιδιωτικοποίησή τους αλλά με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους», ο καθένας μας διαπιστώνει ότι κάνουν σήμερα εκείνα που κατήγγειλαν μέχρι χθες.
»Μόνο που τα κάνουν με τεράστιες καθυστερήσεις που κοστίζουν βαριά. Οι ιδεοληψίες, οι εμμονές  και το θέατρο που παίζουν, πληρώνονται ακριβά από όλους τους Έλληνες»!
Απάντηση Μ. Κάτση
Στις δηλώσεις Αντ. Μπέζα για την χερσαία ζώνη, απάντησε ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Κάτσης, τονίζοντας, μεταξύ άλλων ότι «ο κ. Μπέζας προφανώς νιώθοντας  την ανάγκη  να υπερασπιστεί τα πεπραγμένα προηγούμενων, πολυετών κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας,  των οποίων υπήρξε οργανικό μέλος, αναφέρεται επιλεκτικά στο ζήτημα της χερσαίας ζώνης χαρακτηρίζοντάς το ως μη πρόβλημα  και  «ήδη λυμένο στο παρελθόν.  
»Εάν έτσι έχουν τα  πράγματα, τότε μπορεί να μας λύσει κάποιος την απορία που γεννάται στο νου κάθε συμπολίτη μας,  γιατί 11 χρόνια τώρα (2005-2016) ήταν αδύνατο να αντικατασταθεί στη χερσαία ζώνη έστω μία σπασμένη λάμπα,  γιατί τα  σκουριασμένα κάγκελα, κίνδυνος για την δημόσια υγεία, δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ;».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ