Να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις για τη σύνδεση του Ε-65 με την Εγνατία Οδό

on .

MPEZAS 18 11 2014

• Την πρόταση του πρώην υπουργού και βουλευτή Ιωαννίνων Σταύρου Καλογιάννη για τη σύνδεση του Ε-65 με την Εγνατία Οδό, συμμερίζεται και ο Θεσπρωτός πρώην υφυπουργός Αντώνης Μπέζας.
Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Corfu TV o κ. Μπέζας, επέκρινε την Κυβέρνηση για την επιλογή της λύσης σύνδεσης στο Κηπουργειό, χωρίς να προηγηθεί διάλογος και κυρίως χωρίς να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν. Με την πρόταση που προωθείται, τόνισε ο κ. Μπέζας, αυξάνεται κατά 30 χιλιόμετρα η απόσταση Καλαμπάκα – Ιωάννινα.
«Από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, προ δεκαετία -ανέφερε ο πρώην Υφυπουργός-  είχε μελετηθεί και αδειοδοτηθεί η απόληξη του Ε65 στην Εγνατία Οδό στη θέση «Παναγιά Τρικάλων». Λόγω  προσφυγών στο Συμβούλιο Επικρατείας από Δήμους και περιβαλλοντικούς Συλλόγους των Γρεβενών, η χάραξη αυτή δεν περιλήφθηκε στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που κυρώθηκε από τη Βουλή το 2013. Οι προσφυγές αυτές  έχουν, όμως, τώρα αποσυρθεί».
Συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι στην τροποποιημένη σύμβαση, προβλέπεται όπως ο παραχωρησιούχος καταθέσει τη δική του πρόταση  για το τμήμα Τρίκαλα- Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός, χωρίς όμως το Δημόσιο να  δεσμεύεται γι’ αυτήν και  το Υπουργείο Υποδομών θα επιλέξει την καλύτερη λύση από οικονομικής, τεχνικής και κυκλοφοριακής άποψης.
«Αντί  αυτού το Υπουργείο Υποδομών- συνέχισε- χωρίς να εξετάσει  εναλλακτικές λύσεις, έστειλε  για διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της χάραξης που έχει καταθέσει η ανάδοχος εταιρεία, με την οποία ο Ε65 καταλήγει στην Εγνατία Οδό  στο «Κηπουργειό Γρεβενών». Το θέμα είναι σοβαρό γιατί ο Ε65  δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλία  και τη Δυτική Μακεδονία,  αλλά και την Ήπειρο  καθώς και όσους θα κινούνται από την Κέρκυρα και την Αλβανία  προς τη Θεσσαλία και  την Αττική.  Η συγκεκριμένη χάραξη  αυξάνει την απόσταση και το κόστος μετακίνησης  μεταξύ των Λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου».
Καταλήγοντας ο κ. Μπέζας, υπογράμμισε ότι πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε διαβούλευση και να εξηγηθεί στους ηπειρώτες η  αναγκαιότητα της συγκεκριμένης  χάραξης και να μελετηθούν άλλες λύσεις, ώστε να βρεθεί η «βέλτιστη».
Τέλος ανέφερε ότι ακόμη δεν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου τμήματος, ενώ χαρακτήρισε «ακατανόητο τον τρόπο με το οποίο χειρίζεται το θέμα η Κυβέρνηση που είναι ξεκάθαρα σε βάρος των συμφερόντων και των στρατηγικών στόχων της Ηπείρου».

Ιόνια Οδός Σεπτέμβριος 2016