Πιο ακριβό από 14 Δεκεμβρίου το ταξίδι στην Εγνατία Οδό!

on .

DIODIA DROSOXORI

• Και… δώρο εορτών θα πληρώσουν όσοι μετακινηθούν τα Χριστούγεννα μέσω της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο, καθώς από τις 14 Δεκεμβρίου τίθεται σε λειτουργία ο νέος σταθμός διοδίων στο ύψος του Δροσοχωρίου!
Τη σχετική απόφαση έλαβαν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, οι οποίοι ως αντιστάθμισμα αποφάσισαν τη μείωση του αντιτίμου στα άλλα δύο διόδια του αυτοκινητόδρομου που λειτουργούν
εντός των ορίων της Ηπείρου,
δηλαδή στην Τύρια και το Μαλακάσι. Καλό  νέο  πάντως αποτελεί η απόφαση του Χρ. Σπίρτζη για απαλλαγή των ανέργων από την υποχρέωση να πληρώνουν διόδια στην Εγνατία.
Τέσσερις νέοι σταθμοί
Από τις 14 Δεκεμβρίου, λοιπόν, τίθενται σε λειτουργία οι τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού, ανάμεσα στους οποίους και ο σταθμός Παμβώτιδας που ουσιαστικά «κόβει» στη μέση τον Νομό Ιωαννίνων! Οι σταθμοί επρόκειτο να λειτουργήσουν από τα τέλη Αυγούστου, όμως για πολιτικούς κυρίως λόγους η έναρξή τους πήγε πίσω τρεισήμισι μήνες περίπου. Οι υπόλοιποι τρεις σταθμοί χωροθετούνται σε Ευζώνους, Ιεροπηγή και Μέστη.
Το κόστος για τα διερχόμενα Ι.Χ. στο σταθμό Δροσοχωρίου θα είναι 1,20 ευρώ, ενώ 3 ευρώ θα καταβάλουν φορτηγά και λεωφορεία και 4,20 ευρώ τα μεγαλύτερα οχήματα.
Σε Τύρια - Μαλακάσι
Με την ίδια απόφαση μειώνονται από τις 14 Δεκεμβρίου τα τέλη διέλευσης στην Τύρια και το Μαλακάσι. Πιο αναλυτικά, το αντίτιμο για τα Ι.Χ. μειώνεται από τα 2,40 στα 2,10 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία, κ.λπ., τα διόδια μειώνονται από τα 6 στα 5,30 ευρώ, ενώ για τα μεγαλύτερα οχήματα από τα 8,40 στα 7,40 ευρώ.
Ωστόσο, η μείωση στα τέλη των δύο παραπάνω σταθμών δεν «ισοφαρίζει» την αύξηση στο κόστος του ταξιδιού από τη λειτουργία του νέου σταθμού στο Δροσοχώρι. Εξάλλου, απ’ αυτόν δεν επιβαρύνονται μόνο όσα οχήματα μπαίνουν στο Νομό και φεύγουν απ’ αυτόν μέσω της Εγνατίας, αλλά και όσα κινούνται εντός των ορίων του που μέχρι σήμερα δεν πλήρωναν διόδια.
Απαλλαγή ανέργων…
Στο μεταξύ, θετική κρίνεται η απόφαση του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη με βάση την οποία οι άνεργοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση πληρωμής διοδίων σε όλη την Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες του αυτοκινητόδρομου με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας.
Ο κ. Σπίρτζης έλαβε την απόφαση αυτή σε μία κρίσιμη περίοδο για το μέλλον του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα, δεδομένου ότι πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας, η οποία αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά. Η απόφασή του αιφνιδίασε το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας τη διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας σε ιδιώτες για 40 έτη.
Ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν αυτή θα είναι δεσμευτική για τους ιδιώτες στους οποίους θα παραχωρηθεί η Εγνατία, όταν ολοκληρωθεί η σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Η Νέα Δημοκρατία
Αιχμηρή ήταν πάντως η τοποθέτηση της Ν.Δ. δια του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος έκανε λόγο για εμπαιγμό των πολιτών:
«Ενώ δεσμεύονταν- σημειώνει- ότι θα μειώσουν το συνολικό κόστος των διοδίων της Εγνατίας τελικά το αύξησαν. Παρ’ ότι μειώνουν την τιμή  σε τρεις σταθμούς που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, οι τέσσερις νέοι μετωπικοί σταθμοί που προστίθενται, υπερκαλύπτουν αυτή τη μείωση με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικό τίμημα που καλούνται να καταβάλλουν οι οδηγοί. Και η αύξηση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν ολοκληρωθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων για τους οποίους έχει δεσμευτεί η Κυβέρνηση. Και κάπως έτσι, ο ΣΥΡΙΖΑ αθετεί άλλη μία υπόσχεσή του και κάνει τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που υποστήριζε».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ