Ένας Κανονισμός για να επιλυθεί το κυκλοφοριακό του Κάστρου

on .

KASTRO PINAKIDA STOP IX

• Δέσμη κανόνων μέσω των οποίων θα επιχειρηθεί να επιλυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Κάστρου ψήφισε με αυξημένη πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων. Ουσιαστικά πρόκειται για επαναφορά του συστήματος που είχε θέσει σε εφαρμογή πριν 10 χρόνια περίπου η Δημοτική Αρχή Γκόντα, το οποίο δυστυχώς δεν… μακροημέρευσε για διάφορους λόγους.
Συνοπτικά, η είσοδος στον οικισμό θα επιτρέπεται, με χρήση ειδικής κάρτας, στους μόνιμους κατοίκους, σε οχήματα του Δήμου και διαφόρων Αρχών, σε όσους διατηρούν επιχειρήσεις εντός του Κάστρου και στους πελάτες των ξενοδοχείων του. Όσοι μέχρι τώρα έμπαιναν σ’ αυτό για να σταθμεύσουν θα πρέπει μάλλον να το ξεχάσουν!
Στην ίδια συνεδρίαση ψηφίστηκαν και αλλαγές όσον αφορά στις πιάτσες των ταξί, με καταργήσεις, επεκτάσεις και μεταφορές ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις επαγγελματιών και επιβατικού κοινού.
Ποιοι θα μπαίνουν ελεύθερα
Σε ισχύ τίθεται, μετά την ψήφισή του προχθές από το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, ο Κανονισμός Κυκλοφορίας στο Κάστρο, με βάση τον οποίο ο οικισμός ορίζεται ως περιοχή ελεγχόμενης Κυκλοφορίας, στην οποία η είσοδος των οχημάτων γίνεται με τη χορήγηση ειδικών αδειών πρόσβασης. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, πρόσβαση στον οικισμό χωρίς περιορισμούς θα έχουν ασθενοφόρα, η Αστυνομία, η Δημοτική Αστυνομία, η Πυροσβεστική, τα οχήματα οργανισμών κοινής ωφέλειας και οι νεκροφόρες. Επίσης ελεύθερα θα μπαίνουν τα απορριμματοφόρα του Δήμου, αστικά (mini bus) και ταξί.
Με ειδική άδεια…
Με ειδική άδεια πρόσβασης θα επιτρέπεται η είσοδος στον οικισμό των μόνιμων κατοίκων του Κάστρου και των προστατευόμενων μελών τους, των επιβατικών αυτοκινήτων που θα μεταφέρουν υπερήλικες μόνιμους κατοίκους του, αλλά και ανάπηρους. Επίσης θα μπορούν να εισέρχονται στο Κάστρο οι πελάτες των ξενοδοχείων του, εφόσον θα διαθέτουν την κάρτα πρόσβασης που θα χορηγεί ο Δήμος στα καταλύματα, αλλά και όσοι δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά εντός του φρουρίου. Τέλος, χωρίς κάρτα πρόσβασης, αλλά για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, με εξαίρεση Κυριακές και αργίες θα μπορούν να μπαίνουν στο Κάστρο φορτηγά οχήματα που τροφοδοτούν επιχειρήσεις και καταστήματα, αλλά και επαγγελματικά οχήματα παροχής υπηρεσιών (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λ.π.), καθώς και τεχνικών ή μεταφορικών εταιριών. Όλα τα παραπάνω θα καθορίζονται με πινακίδες που θα τοποθετηθούν στις πύλες του Κάστρου.
Μπέγκας – Βασιλείου
«Το Κάστρο είναι ένα ιδιαίτερο οικοδόμημα για την πόλη για το οποίο συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να υπάρχει ένας κανονισμός με απόλυτο σεβασμό στους κατοίκους του. Έχει γίνει μια σοβαρή δουλειά προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο Κανονισμός είναι δυναμικός και μπορεί να τροποποιηθεί στο μέλλον αν αποδειχτεί ότι χρειάζονται βελτιώσεις», τόνισε σχετικά προχθές σε παρέμβασή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας.
Από την πλευρά της η αρμόδια για Κυκλοφοριακά Θέματα Αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου σημείωσε πως «ο παρών κανονισμός, αντιμετωπίζοντας την κινητικότητα του οδικού δικτύου του Κάστρου, εξασφαλίζει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο στους μόνιμους κατοίκους του όσο και στους επαγγελματίες και επισκέπτες, καθώς στόχος του είναι η δημιουργία ισορροπίας μεταξύ της ζήτησης μετακίνησης, της προσφοράς στάθμευσης, της διοικητικής – εμπορικής και τουριστικής δραστηριότητας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη ζωντάνια και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής».
Η επιτυχία του εγχειρήματος αποτελεί στοίχημα για την κ. Βασιλείου, η οποία επισήμανε πως του Κανονισμού προηγήθηκε διεξοδική διαδικασία διαβούλευσης με Συλλόγους, Φορείς, Επαγγελματίες, ακόμα και μεμονωμένους πολίτες.
Αλλαγές στις πιάτσες
Αρκετές αλλαγές στους χώρους στάθμευσης (πιάτσες) οι οποίοι χρησιμοποιούνται από τα ταξί με έδρα τα Γιάννενα επέρχονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η Ελένη Βασιλείου που εισηγήθηκε το θέμα αναφέρθηκε στη συζήτηση που προηγήθηκε με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και τη συνεργασία που αναπτύχτηκε πριν την ολοκλήρωση της πρότασης. Όπως αποφασίστηκε, καταργείται η πιάτσα στην Ακτή Μιαούλη, απέναντι από τα παλιά σφαγεία, που δεν χρησιμοποιείται, μεταφέρεται αποκλειστικά στην οδό Σίνα η πιάτσα που λειτουργεί στη συμβολή των οδών Ζωσιμαδών και Σίνα, ενώ εκείνη που λειτουργεί σήμερα στην οδό Αρχιμανδρειού μεταφέρεται στην απέναντι πλευρά της οδού και της οδού Παλάσκα στην οδό Βογιάνου στο Βοτανικό. Παράλληλα, επεκτείνεται η πιάτσα των Σεισμοπλήκτων, δημιουργώντας τρεις θέσεις επί της οδού Κίτσιου, μεταφέρεται η πιάτσα της Ανατολής στη διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου της οδού Ιωαννίνων, στο ύψος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής, εκείνη που βρίσκεται στην οδό που οδηγεί στην Περίβλεπτο, στο τέρμα της οδού Άρη Βελουχιώτη, θα χωροθετηθεί με την ολοκλήρωση του έργου του κόμβου Εφύρας, ενώ δημιουργείται πιάτσα επί του χωροθετημένου parking στην ανάπλαση της παραλίμνιας περιοχής του Περάματος.
Στην απόφαση προβλέπει και η δυνατότητα τοποθέτησης στεγάστρων αναμονής επιβατών στις πιάτσες ταξί στην πλατεία Πάργης, επί της οδού Μπιζανίου στο Ρολόι, στο Νοσοκομείο «Χατζηκώστα», στον Κατσικά και στην Πεδινή, ενώ στην αρχή της Ναπ. Ζέρβα η τοποθέτηση θα εξεταστεί στο πλαίσιο της μελέτης ανάπλασης του κοινόχρηστου χώρου. Επίσης, προτείνεται η απομάκρυνση του στεγάστρου επί της οδού Κύργιου στην πλατεία Τζαβέλλα.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ