Εντείνονται οι αντιδράσεις για το «ελληνικό γιαούρτι» Τσεχίας!

on .

GIAOYRTIA

• Μπορεί να γίνονται προσπάθειες εντός των συνόρων, κυρίως από ενέργειες τοπικών  φορέων, να αναδειχθούν τα ποιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα της Ελλάδας -  η Ήπειρος κατέχει εξέχουσα θέση σ’ αυτή την κατηγορία – ωστόσο εκεί που χωλαίνει η χώρα μας είναι στην προστασία του ονόματός τους στο εξωτερικό.
Σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρεται στην παραπλάνηση των Ευρωπαίων καταναλωτών που συνεχίζουν να προμηθεύονται προϊόντα με την αναγραφή «ελληνικό γιαούρτι», θεωρώντας ότι είναι ελληνικά προϊόντα.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η Τσεχική νομοθετική ρύθμιση που επιτρέπει την κυκλοφορία Τσέχικου γιαουρτιού με τις ενδείξεις «ελληνικό γιαούρτι» και «γιαούρτι ελληνικού τύπου», θέμα μάλιστα που ανέδειξε προχθές, για μια ακόμη φορά, στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε. ο Έλληνας Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου.
Παράλληλά, ενημέρωσε σχετικά με την καταγγελία που έχει υποβάλει η χώρα μας, με στόχο να μην νομιμοποιηθεί η παραπλάνηση του καταναλωτή και η εκμετάλλευση της καλής φήμης ενός ελληνικού προϊόντος όπως το ελληνικό γιαούρτι.
Η ερώτηση Κεφαλογιάννη
Στην ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής αναφέρει χαρακτηριστικά: «η υψηλή ποιότητα των τροφίμων αποτελεί προτεραιότητα των Ευρωπαίων καταναλωτών, ανεξάρτητα της χώρας ή της περιοχής που ζουν. Η ορολογία «ελληνικό γιαούρτι», εκτός από τη χρήση συγκεκριμένης αναλογίας τύπων γάλακτος και ειδικής κατεργασίας στράγγισης, παραπέμπει και στην καταγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος από την Ελλάδα. Και ασφαλώς, η όποια αναγραφή του όρου σε προϊόντα από άλλες χώρες συνιστά ευθεία παραπλάνηση των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Ένα χρόνο και πλέον από τη σχετική ερώτησή μου Ε-005060-16 και παρά τις διαβεβαιώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για διάλογο με τις αρχές της Τσεχικής Δημοκρατίας όσον αφορά τη χρήση του όρου «Ελληνικό Γιαούρτι» και τη συμβατότητά του με τις διατάξεις του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1169/2011, η Τσεχία εξακολουθεί να εμπορεύεται προϊόντα με τον όρο “Ελληνικό Γιαούρτι”».
Και ο Μαν. Κεφαλογιάννης ρωτά την Επιτροπή:
- Θεωρεί ότι η επισήμανση καταγωγής στα προϊόντα που φέρουν την ένδειξη «Ελληνικό γιαούρτι» εμποδίζει επαρκώς τον πελάτη από την παραπλάνηση, ενώ η παρουσίαση, ο χαρακτηρισμός και η συσκευασία αυτών των προϊόντων είναι συμβατά με το άρθρο 7 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1169/11;
- Θεωρεί ότι πρέπει να διευκρινιστούν συμπληρωματικές υποχρεωτικές πληροφορίες για τα εν λόγω προϊόντα σύμφωνα με το παράρτημα VI μέρος Α αριθ. 4 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1169/2011;

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ