Στο «Υπερταμείο» ιδιωτικοποιήσεων περνά το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων!

on .

AERODROMIO IOANNINA

• Εξελίξεις σε διπλό «ταμπλώ» καταγράφονται τα τελευταία 24ωρα για τον Κρατικό Αερολιμένα Ιωαννίνων.
Από τη μία ανακοινώθηκε η μεταφορά του, μαζί με όλα τα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν είχαν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport, στο Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων. Από την άλλη έχουμε την αποκάλυψη ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει από πλευράς ανεφοδιασμού με καύσιμα πτήσεις από το εξωτερικό!
Η αποκρατικοποίηση (ιδιωτικοποίηση στην πραγματικότητα), είναι μια διαδικασία που μπορεί να τραβήξει σε «μάκρος» χρόνου και να έχει στο τέλος θετικά αποτελέσματα. Στο ενδιάμεσο ωστόσο διάστημα κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει παρεκκλίσεις, και περαιτέρω καθυστερήσεις κλπ. στον εκσυγχρονισμό του, όπως ήδη διαπιστώνονται.
Το πρόβλημα όμως με τον ανεφοδιασμό των καυσίμων, είναι άμεσης προτεραιότητας καθώς «τινάζει» στον αέρα την έναρξη των πτήσεων από την Κοπεγχάγη που έχει προγραμματίσει η εταιρία Apollo, που έχει οριστεί για την 5η Ιουνίου και θα διαρκέσουν μέχρι και τον προσεχή Οκτώβριο. Αν μέσα στις επόμενες ημέρες δεν βρεθεί λύση, τότε η πολυδιαφημισμένη άφιξη τσάρτερ με Σκανδιναβούς τουρίστες για τα παράλια της Ηπείρου, αλλά και των Αγίων Σαράντα θα τιναχθεί κυριολεκτικά στον αέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις αρχές του χρόνου για άγνωστο λόγο, η εταιρία που διαχειρίζεται τον τομέα εφοδιασμού με καύσιμα τα αεροσκάφη, αποσύρθηκε από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και τις τελευταίες εβδομάδες έχει αρχίσει ένας μαραθώνιος προσπαθειών των τοπικών αρχών και τουριστικών επιχειρήσεων να βρουν άκρη με το Υπουργείο και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που προς το παρόν δεν συμμερίζονται την αγωνία και τον προβληματισμό τους. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η εταιρία Gissco που είναι ανάδοχος εφοδιασμού των αεροσκαφών στα αεροδρόμια της χώρας, δείχνει απροθυμία να απενεργοποιήσει τη σύμβαση για τα Γιάννενα, κάτι που δεν αποκλείεται να έχει σχέση και με τα «παράλληλα» συμφέροντα που αναπτύσσονται με το Αεροδρόμιο του Ακτίου.
Το ταξιδιωτικό πρακτορείο APOLLO, όπως και οι τοπικές αρχές (Περιφέρεια, Δήμος Ιωαννιτών) φέρονται να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, που απαιτούν τις εγκρίσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και του Υπουργείου Μεταφορών, από το οποίο, μέχρι και χθες τουλάχιστον, δεν υπήρξε κάποια παρέμβαση προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.

Η παραχώρηση στο Υπερταμείο
Η παραχώρηση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, μαζί με τα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια στο Υπερταμείο προβλέπεται από το πολυνομοσχέδιο που βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει στο Υπερταμείο μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα από το ΤΑΙΠΕΔ τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport. Στο Υπερταμείο μεταφέρονται επίσης οι συμμετοχές σε ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ, ΕΛΤΑ, «Ελ. Βενιζέλος» (το 25% των μετοχών -το 30% ανήκει στο ΤΑΙ­ΠΕΔ), «Ελληνικές Αλυκές», ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ, Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου, Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΗ (το ποσοστό που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ), HELEXPO, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες), Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ.
Παράλληλα, θα μεταφερθούν στο υπερταμείο (ειδικότερα στο «πλοκάμι» αυτού, την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) τα ακίνητα που είναι υπό τον έλεγχο υπουργείων και άλλων δημοσίων οργανισμών και τα οποία περιλαμβάνονται στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και είναι κατάλληλα για αξιοποίηση. Διάταξη που αφήνει ανοικτό το θέμα πώλησης ακινήτων και στην Ήπειρο, για τα οποία είχε γίνει λόγος και πριν αρκετό καιρό… Το ποια ακριβώς θα είναι αυτά, θα φανεί σύντομα.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ