Ασφαλές, γρήγορο, αλλά ακριβό το ταξίδι στους νέους οδικούς άξονες

on .

DROMOI DIODIA

• Πιο εύκολη και πιο ασφαλή κάνουν τη ζωή όλων μας οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι παράλληλα συντομεύουν εντυπωσιακά τις αποστάσεις και βγάζουν έτσι τη Ήπειρο από τη γεωγραφική της απομόνωση. Με την Εγνατία Οδό αυτό έγινε, σύντομα θα συμβεί και με την Ιόνια, η παράδοση των υπόλοιπων τμημάτων  της οποίας αναμένεται να πραγματοποιηθεί ως τα τέλη Απριλίου, με μικρές εξαιρέσεις.
Ωστόσο, μαζί με τα νέα τμήματα των οδικών αξόνων που παραδίδονται σε κυκλοφορία έρχονται και οι ανάλογες προσαυξήσεις στα διόδια, με τις οποίες το ταξίδι γίνεται και αρκετά ακριβή υπόθεση! Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά μόνο την Ιόνια Οδό και άξονες όπως ο Ε65, αλλά και την Εγνατία όπου ξεκινά η κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών, μεταξύ των οποίων και αυτού στο Δροσοχώρι!
Άξονες και διόδια
Κατά μήκος της Ιόνιας Οδού, από τα Γιάννενα μέχρι το Αντίρριο, θα λειτουργήσουν τέσσερις σταθμοί διοδίων σε Τέροβο, Μενίδι, Αγγελόκαστρο και Κλόκοβα. Το συνολικό κόστος του ταξιδιού σ’ αυτήν θα είναι 13 ευρώ περίπου και 26 μετ’ επιστροφής.
Αν θελήσει κανείς να φτάσει στην Αθήνα, θα πληρώσει επίσης τα 13,30 ευρώ της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (για Ι.Χ.), συν τα διόδια σε τέσσερις ακόμα σταθμούς της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα – Κόρινθος), άλλα 11,50 ευρώ περίπου! Στα 38 ευρώ θα είναι λοιπόν κατά προσέγγιση το συνολικό κόστος του ταξιδιού Γιάννενα – Αθήνα.
Πηγαίνοντας δε κανείς από την πλευρά της Θεσσαλίας και πάλι θα πληρώσει αυξημένα διόδια. Αν μπει στο τμήμα του Ε65 από τα Τρίκαλα ως την Ξυνιάδα θα καταβάλλει συνολικά 13 ευρώ για διέλευση.
Στην Εγνατία Οδό
Στο μεταξύ, πιο ακριβό θα γίνει σύντομα το ταξίδι και στην Εγνατία Οδό καθώς ξεκινά η κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων, δύο πάνω στον άξονα (Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη  - Κήποι) και δύο σε καθέτους της. Η σύμβαση κατασκευής τους υπεγράφη αυτές τις ημέρες και ανάδοχος και στους τέσσερις σταθμούς αναδείχθηκε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ.
Μεταξύ των τεσσάρων σταθμών διοδίων περιλαμβάνεται και αυτός του Δροσοχωρίου, ο οποίος σημειωτέον διαθέτει ήδη τις βασικές υποδομές! Σταθμοί θα γίνουν επίσης στην Ξάνθη, ενώ θα κατασκευαστεί ο σταθμός Ευζώνων στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι και Ιεροπηγής στον κάθετο άξονα Σιάτιστα - Ιεροπηγή. Τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν σε έξι μήνες, δηλαδή πρέπει να είναι έτοιμα προς λειτουργία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Σε εξέλιξη παραμένουν οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς σε Αλιάκμονα και Βενέτικο με τον πρώτο να αναβάλλεται ύστερα από αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ. Συνολικά στην Εγνατία προβλέπεται να λειτουργήσουν 18 σταθμοί διοδίων και τρεις σε κάθετους άξονες.

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017