Στην θέση των προσφύγων μπήκαν για μια μέρα μαθητές των Ιωαννίνων

on .

PROSFYGOPOYLA

• Συνεχίζεται η ροή του εκπαιδευτικού Προγράμματος «Προσφυγικές Ροές, Ανθρώπινα Δικαιώματα και Διαφορετικότητα» που υλοποιεί το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού (Σ.Ε.Ο.) σε συνεργασία με την Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων - Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων σε σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Δράσης «Μια Βαλίτσα Κόσμος».
Χθες, Παγκόσμια Ημέρα κατά του ρατσισμού, μαθητές/τριες  του Γυμνασίου Βελισσαρίου Ιωαννίνων έζησαν και αυτοί το βιωματικό παιχνίδι «Αναζητώντας Πατρίδα», μπαίνοντας έστω και για λίγο στη θέση ενός πρόσφυγα.
Όπως αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση (την υπογράφει ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Ιωαννίνων Μιχάλης Ράπτης), το πρόγραμμα έως τώρα υλοποιήθηκε σε επτά Γυμνάσια των Ιωαννίνων και συμμετείχαν σε αυτό πάνω από 200 μαθητές/τριες με στόχο την  ευαισθητοποίησή τους και τη διαμόρφωση εκ μέρους τους θετικής στάσης και συμπεριφοράς απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα.
Αξίζει, επιπλέον, να αναφερθεί ότι εκπαιδεύτηκαν στο βιωματικό κομμάτι του προγράμματος και τριάντα εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον Γυμνασίων της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, οι οποίοι εθελοντικά θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα σε σχολικές μονάδες.    
Μέσα από τους ρόλους που υποδύθηκαν, συντονιστές – εκπαιδευτικοί - μαθητές /τριες, έγιναν κοινωνοί του επικίνδυνου ταξιδιού των προσφύγων προς αναζήτηση ασφαλούς περιβάλλοντος. Στη συζήτηση που ακολούθησε τα παιδιά, αντιλαμβανόμενα τον ξεριζωμό, μοιράστηκαν σκέψεις και προβληματισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη μετανάστευση και την κατάσταση που μπορούν να βιώνουν οι πρόσφυγες.
Στην ανακοίνωση απευθύνονται ευχαριστίες στα μέλη και τους συνεργάτες του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού που συντόνισαν την κάθε δράση, ιδιαίτερα στην κ. Ειρήνη Κάππου,  Συντονίστρια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Προσφυγικές ροές, ανθρώπινα δικαιώματα, διαπολιτισμικότητα» που επισκέφθηκε την πόλη για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών – συντονιστών/τριών, αλλά και για την εφαρμογή του προγράμματος σε σχολικές μονάδες.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ