Ζητούνται 35 εκατ. ευρώ για να φτάσει η Ιόνια έως τις Καρυές!

on .

IONIA

• Μπορεί να ολοκληρώνεται και σύντομα θα παραδοθεί, στο σύνολό του σχεδόν, ο βασικός κορμός της Ιόνιας Οδού, όμως για την Ήπειρο ο αυτοκινητόδρομος θα θεωρείται ημιτελής ώσπου να κατασκευαστεί και το βόρειο τμήμα του, αυτό από τα Γιάννενα ως την Κακαβιά.
Το αίτημα για τη σύνδεση της Ιόνιας με την Κακαβιά, είναι ιδιαίτερης αναπτυξιακής σημασίας για την περιοχή μας, γι’ αυτό και η Περιφέρεια Ηπείρου διεκδικεί το έργο μετ’ επιτάσεως, με την Αντιπεριφερειάρχη Τατιάνα Καλογιάννη να το συμπεριλαμβάνει στον «πυρήνα»  των  διευρωπαϊ

κών δικτύων μεταφορών.

Τμήμα μήκους 34 χλμ.
Το τμήμα που διεκδικείται από την Ήπειρο σε πρώτη φάση είναι αυτό που ξεκινά από την περιοχή της Πεδινής και καταλήγει στις Καρυές, έχοντας συνολικό μήκος 34 χλμ., περίπου 30 χλμ. από το συνοριακό πέρασμα στην Κακαβιά.
Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα «ypodomes.com» η Αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη, το έργο αυτό είναι απαραίτητο στην πορεία ολοκλήρωσης του άξονα της Ιόνιας Οδού. Από την πλευρά της Περιφέρειας, κατά τον σχεδιασμό του Ε.Π. «Ήπειρος 2014 - 2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση υποδομών μεταφορών», συνυπολογίστηκε το ποσό των 35 εκατ. ευρώ είτε για το Ιωάννινα – Κακαβιά, είτε για την σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα.
«Η βόρεια επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι τις Καρυές αποτελεί έργο του «πυρήνα» των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (core TEN-t), ενώ  είναι μία από τις κύριες πύλες εισόδου στην Αλβανία», σημειώνει η κ. Καλογιάννη και προσθέτει: «σημαντικό στοιχείο είναι η ωριμότητα του έργου καθώς διαθέτει πλήρη εγκεκριμένη μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, οπότε θα μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα».

Περί χρηματοδότησης
Το αγκάθι βέβαια είναι η απουσία χρηματοδότησης. Σε αυτό το πεδίο έχουν γίνει κινήσεις στο παρελθόν αλλά και τώρα, λέει η Αντιπεριφερειάρχης. Το έργο ήταν ενταγμένο στο ΠΔΕ ΣΑΕ071, με Π/Υ 230 εκατ. ευρώ, ενώ είχε υποβληθεί Τ.Δ. για την χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ-Ταμείο Συνοχής (ΕΣΠΑ 2007-2013).
Πρόσφατα με έγγραφά της προς το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού η περιφέρεια είχε αιτηθεί και την ένταξή του στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF). Το υπουργείο Μεταφορών & Δικτύων την ενημερώνει ότι εφόσον το έργο είναι μελετητικά ώριμο, εξετάζει τρόπους εύρεσης πηγών χρηματοδότησης, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Εξάλλου, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, είχε αναφερθεί στην προσπάθεια που γίνεται να εξασφαλιστούν κεφάλαια από την ΕΤΕπ για να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο. Πάντως, πηγές από το Υπουργείο σημειώνουν στο «ypodomes.com» ότι χρειάζεται χρόνος καθώς η εξεύρεση χρηματοδότησης δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση.

Δεύτερη πύλη…
«Με την ολοκλήρωση του άξονα Ιόνια – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (δυτική πύλη) και δεύτερη (βορεινή) πύλη εισόδου σύγχρονων προδιαγραφών, έτσι ώστε το δίπολο Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα, να καταστεί κέντρο αναφοράς σε εθνική κλίμακα στον τομέα της διακίνησης προσώπων και εμπορευμάτων (logistics)» σημειώνει η Τατιάνα Καλογιάννη και, όπως αναφέρει, «το αίτημά μας είναι η Κυβέρνηση να προβεί άμεσα στις αναγκαίες προσαρμογές και επιλογές που θα επιτρέψουν τη δημοπράτηση του εν λόγω έργου».
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι για το τμήμα Καρυές - Κακαβιά που είναι και το τελικό βόρειο άκρο του άξονα της Ιόνιας Οδού δεν υπάρχει σχεδιασμός, ούτε μελετητική ωριμότητα.

Ιόνια Οδός Σεπτέμβριος 2016