Στο Κηπουργειό Γρεβενών οδηγεί η χάραξη τον Ε65!

on .

E65

• Ψηλά, στο Κηπουργειό Γρεβενών, θα «κουμπώσει» ο Ε65 με την Εγνατία Οδό, όταν δρομολογηθεί η κατασκευή του βορείου τμήματος του άξονα κεντρικής Ελλάδος.
Η απόφαση ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών, το οποίο έχει αποστείλει από τις αρχές Ιανουαρίου για διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της χάραξης που έχει καταθέσει ο παραχωρησιούχος.
Για την Ήπειρο αναμφίβολα είναι θετικό το γεγονός ότι το αρμόδιο Υπουργείο αποφάσισε να «τρέξει» και το συγκεκριμένο τμήμα του Ε65 που είναι και το πιο σημαντικό, αφού θα συνδέσει την περιοχή μας με τη Θεσσαλία. Εξάλλου, δηλώσεις σχετικά έκανε και ο Χρ. Σπίρτζης πριν λίγες μέρες από την Πρέβεζα, χαρακτηρίζοντας ώριμο το συγκεκριμένο θέμα. Φυσικά, ακόμα πιο συμφέρουσα θα ήταν η σύνδεση του άξονα με την Εγνατία στο ύψος της Παναγιάς, πιο χαμηλά δηλαδή απ’ τα Γρεβενά, χάραξη που έχει προτείνει και ο πρώην αναπλ. Υπουργός Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης.

Αιχμηρή ανακοίνωση
Με χθεσινή του ανακοίνωση ο κ. Καλογιάννης επανέρχεται στο θέμα κάνοντας λόγο για εμπαιγμό των Ηπειρωτών στο θέμα της χάραξης του αυτοκινητόδρομου Ε65 και καλώντας όλους τους τοπικούς φορείς να απαιτήσουν διαβούλευση από την Κυβέρνηση για το θέμα, ώστε να επιλεχθεί τελικά η βέλτιστη λύση για την περιοχή μας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, το τμήμα του Ε65 που άρχιζε από την Παναγιά Τρικάλων (Εγνατία οδός) και κατέληγε στα Τρίκαλα, είχε μελετηθεί και αδειοδοτηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ προ δεκαετίας. Όμως λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, από Δήμους και Συλλόγους του Νομού Γρεβενών, δεν περιλήφθηκε στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή το 2013.
Σε αυτή την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι ο παραχωρησιούχος οφείλει να καταθέσει εναλλακτική λύση, για το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία οδός, χωρίς το Δημόσιο να δεσμεύεται γι’ αυτήν. Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών οφείλει να επιλέξει τη βέλτιστη λύση από τεχνικής, οικονομικής, κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής άποψης, η οποία θα υλοποιηθεί.
Στο πλαίσιο αυτό ο παραχωρησιούχος κατέθεσε στο Υπουργείο χάραξη, η οποία όμως δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Ηπείρου, των Ιονίων Νήσων και των δυτικών Βαλκανίων, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, καθώς αυτή καταλήγει πολύ ψηλά επί της Εγνατίας, στο Κηπουργειό Γρεβενών.

Η εναλλακτική χάραξη
Ο Στ. Καλογιάννης υπενθυμίζει στην ανακοίνωσή του ότι τον περασμένο Ιούλιο, κατέθεσε τεκμηριωμένη και περιβαλλοντικά φιλική χάραξη, η οποία μειώνει την απόσταση της Ηπείρου με τα Τρίκαλα κατά 30 χιλιόμετρα περίπου, σε σχέση με την πρόταση του παραχωρησιούχου, χωρίς να βλάπτει τα συμφέροντα των όμορων Περιφερειών και τονίζει πως «το Υπουργείο όφειλε να εξετάσει αυτή την πρόταση, η οποία στηρίχθηκε από παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων, τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, από Συλλόγους, Φορείς, επιστήμονες». Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία τοποθέτηση του Υπουργείου επί της συγκεκριμένης πρότασης.
Όπως επισημαίνει ο Γιαννιώτης πρ. αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, στη μεγάλη σύσκεψη για το θέμα, που διοργάνωσαν στο Δημαρχείο Τρικάλων τον περασμένο Οκτώβριο η ΠΕΔ και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών είχε ανακοινώσει ότι για το εν λόγω τμήμα δεν υπήρχε ούτε χάραξη, ούτε αδειοδότηση, ούτε χρηματοδότηση. Δηλαδή, όλα τα θέματα ήταν ανοικτά. Τα ίδια βεβαίωνε και ο Υπουργός Υποδομών προ διμήνου στα Γιάννενα.

Έστειλαν τη ΜΠΕ!
Ωστόσο, σπεύδει να σημειώσει πως «ο εμπαιγμός των πολιτών από τη σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει όρια. Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας έχει σταλεί για διαβούλευση, στις 5 Ιανουαρίου 2017 (!), η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) της χάραξης που έχει καταθέσει ο παραχωρησιούχος, με την οποία ο Ε65 καταλήγει στο Κηπουργειό Γρεβενών»! Δηλαδή, ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπ. Υποδομών διαβεβαιώνει δημοσίως ότι διερευνά τη βέλτιστη λύση του άξονα, το Υπ. Περιβάλλοντος έστειλε την ΜΠΕ του παραχωρησιούχου για διαβούλευση και μάλιστα μόνο στη Θεσσαλία, χωρίς καν να ενημερώσει τους Ηπειρώτες».
Ο κ. Καλογιάννης καλεί τους βουλευτές, το Περιφερειακό Συμβούλιο και τα Δημοτικά Συμβούλια της Ηπείρου να πράξουν το αυτονόητο, όπως σημειώνει, δηλαδή να ζητήσουν από την Κυβέρνηση να γίνει διαβούλευση επί της ΜΠΕ του τμήματος Τρίκαλα – Εγνατία οδός και στο Περιφερειακό μας Συμβούλιο, ώστε να ενημερωθούν επιτέλους αναλυτικά οι Ηπειρώτες και να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της Ηπείρου και γενικότερα της Δυτικής Ελλάδας, να επιτευχθεί δηλαδή ο στόχος για τον οποίο σχεδιάστηκε ο Ε65.
Καταλήγει δε, τονίζοντας πως από την πλευρά της η Κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει ποιοι λόγοι επιβάλουν την κατάληξη του Ε65 στο Κηπουργειό Γρεβενών και γιατί αποφεύγει μέχρι σήμερα τον διάλογο με τους Ηπειρώτες επί του θέματος.

Ιόνια Οδός Σεπτέμβριος 2016